آیین افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 99 پروژه شهرداری قم با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان به مناسبت سالروز بعثت حضرت رسول الله (ص) و با حضور برخی از مسؤولان شهر و استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 13 March 2021

به گزارش تابناک قم، در این مراسم وزیر کشور، استاندار قم، شهردار قم، رئیس شورای اسلامی شهر قم و همچنین احمد امیرآبادی فراهانی به عنوان یکی از نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند و پس از آن مراسم افتتاح 4 پروژه بزرگ شهری با حضور برخی از مسؤولان شهر و استان در محل پروژه ها به انجام رسید.

افتتاح بوستان حنانه یکی از این پروژه ها بود که به ‌عنوان یکی از بوستان ‌های فرا منطقه‌ ای با مساحتی بالغ بر ۷ هکتار و اعتباری بالغ ‌بر 5 میلیارد تومان به مردم منطقه دو شهری تقدیم شد.

بوستان حنانه با کاربری هایی از جمله فضای مناسب برای تفریح و بازی کودکان، دو پیست دوچرخه‌ سواری و همچنین پارکینگ اختصاصی احداث‌ شده است.

و اما پروژه دیگری که عصر امروز به بهره برداری کامل رسید، بلوار حضرت خدیجه (س) به طول 1700 متر بود که با اعتباری بالغ‌ بر 19 میلیارد تومان افتتاح شد.

فاز نخست این بلوار مدتی بود که تکمیل شده و در اختیار مردم قرار گرفته بود و البته امروز به طور کامل به بهره برداری رسید.

این بلوار به ‌عنوان رینگ دوم جمکران، بلوار پیامبر اعظم (ص)، بلوار انتظار و درنهایت بلوار نرجس خاتون (س) را به هم متصل می‌ کند.

پروژه مهم دیگری که امروز در قم و به مناسبت عید سعید مبعث به بهره برداری رسید، تقاطع غیرهمسطح ولی ‌عصر(عج) با اعتباری بالغ‌ بر 50 میلیارد تومان بود که با مصالح کاملا بومی و با طراحی و اجرای مهندسان قمی اجرا شده است.

طول پل اصلی این تقاطع، 520 متر و طول پل رمپی آن 660 متر است که تقاطع بلوار شهید کبیری را به اتوبان امام علی (ع) و بلوار خلیج ‌فارس را به سمت جمکران در سه سطح متصل می ‌کند.

همچنین همزمان با سالروز مبعث مبارک پیامبر اعظم (ص)، پیاده راه خیابان انقلاب اسلامی نیز به ‌عنوان دومین پیاده راه هسته مرکزی شهر به طور رسمی افتتاح شد.

پیاده راه انقلاب بعد از خیابان ارم، حدفاصل سه ‌راه بازار تا ابتدای خیابان انقلاب، دومین مسیری است که در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) آرام‌ سازی شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار