برداشت کنندگان خاک برگ جنگلی در منطقه حفاظت شده مله گاله به دام افتادند.
کد خبر: ۹۵۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 25 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: افراد سودجویی که حدود ۵۰۰۰ کیلوگرم خاک برگ جنگلی را در منطقه حفاظت شده مله گاله برداشت و حمل می‌کردند توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شیراز دستگیر شدند.

ابراهیم حیدری افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شیراز هنگام گشت متوجه حضور ۷ دستگاه خودروی وانت نیسان که در مناطق مختلف جنگلی در حال برداشت غیر مجاز و حمل خاک برگ جنگلی بودند، شدند.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ خاک جنگل‌ها، افزود: این خاک برگ‌ها از طریق برخی از افراد سودجو و منفعت طلب علاوه بر این که در گلخانه‌ها و باغچه‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان خاک و کود مرغوب به فروش رسیده و یا به سایر کشور‌ها نیز قاچاق می‌شود.

حیدری با اشاره به مزایای خاک برگ در جنگل ها، بیان کرد: خاک برگ به دلیل سبک و قابل نفوذ بودن مازاد بر نگهداری رطوبت، تهویه کننده بسیار با ارزشی برای خاک به حساب می‌آید و بستری مناسب برای تکثیر گیاهان و دانه زایی درختان فراهم می‌آورد و از آبشویی خاک و از بین رفتن مواد مغذی آن جلوگیری می‌کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: خاک برگ جنگلی باعث افزایش مقاومت گیاه در برابر آفات و عوامل بیماری زای خاک می‌شود.

برچسب ها: دستگیری ، خاک برگ ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار