مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه سال گذشته هزار و 900 دانش‌آموز خارجی در مدارس این استان ثبت نام شده‌اند، گفت: افغانستانی‌ها، پاکستانی‌ها و چینی‌ها بیشترین دانش‌آموزان را در مدارس هرمزگان نسبت به سایر اتباع دارند.
کد خبر: ۹۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 15 September 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، علی کرم‌پور در نشستی مطبوعاتی به محوریت پروژه مهر و بازگشایی مدارس با بیان اینکه آموزش و پرورش خاص‌ترین وزارت‌خانه کشور است، اظهار داشت: این وزارت‌خانه منظرگاه تمامی مردم و کارشناسان حوزه‌های اجتماعی و سیاسی است، به نحوی که این مجموعه خواستگاه توسعه کشور است.
 
وی با بیان اینکه توسعه کشور از مسیر آموزش و پرورشی توسعه‌یافته گذر می‌کند، اضافه کرد: اساس تمامی توسعه‌ها و پیشرفت‌های در جهان منوط به کارآمدی آموزش و پرورش است.
 
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه این مجموعه همواره به همکاری‌‌ها و مشارکت‌های معنوی و علمی مردم و جامعه به عنوان مکمل تلاش‌های خود نگاه می‌کند، افزود: خود را موظف و مقید به بهره‌گیری از نظرات و دانش جامعه با هدف تحول‌پذیری در شاخص‌های می‌دانیم و به دنبال افزایش سهم و نقش مردم در آموزش و پرورش هستیم تا از این طریق معدل و سهم مشارکت مردم در آموزش و پرورش استان ارتقا یابد.
 
وی تصریح کرد: مجموعه آموزش و پرورش را موظف به تعامل هر چه بیشتر با رسانه‌ها و نماینده‌های افکار عمومی با هدف توسعه هر چه بیشتر می‌دانیم.
 
کرم‌پور در ادامه از پروژه مهر به عنوان یک رخداد ملی یاد کرد و افزود: این پروژه با هدف که هیچ دانش‌آموز واجب‌التعلیمی نباید بیرون از کلاس بماند و هیچ کلاس درسی نیز بدون نماند، اجرایی می‌شود.
 
وی مدعی شد، معتقد بر این هستیم که کلاس درس حتی برای یک دانش‌آموز در یک روستا نیز برگزار شود تا هیچ کدام از کودکان این استان از تحصیل محروم نمانند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به برگزاری شورای آموزش و پرورش هرمزگان طی روز آینده، اضافه کرد: در این نشست آخرین وضعیت این حوزه با هدف بازگشایی هر چه بهتر تمامی مدارس مورد آنالیز و تحلیل قرار خواهد گرفت.
 
کرم‌پور یادآور شد: مجموعه مدیریت عالی استان نیز بارها در نشست‌های اخیر خود تاکید بر این داشته‌اند که تمامی دستگاه‌ها به مجموعه آموزش و پرورش کمک کنند.
 
وی با بیان اینکه آمادگی آغاز هر چه بهتر سال تحصیلی جدید فراهم شده است، اضافه کرد: سال تحصیلی در هرمزگان، با سه هزار و 526 مدرسه، 14 هزار و 912 کلاس درس و 316 هزار و 336 دانش‌آموز که تاکنون ثبت نام کرده‌اند، آغاز می‌شود که تخمین زده می‌شود تا یکم مهر‌ماه رقم دانش‌آموزان به 320 هزار نفر برسد.
 
کرمپور با بیان اینکه هرمزگان، استان ممنوعه برای اتباع است، گفت: با این حال ثبت نام از کودکان اتباع خارجه با نگاهی انسانی سال گذشته قریب به هزار و 900 نفر در مدارس استان مشغول به تحصیل شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم افرایش یابد.
 
وی گفت: بیشترین اتباع محصل در مدارس استان به ترتیب مربوط به کودکان افغانستانی و سپس پاکستانی، بنگلادشی و چینی است.
 
کرم‌پور گفت: شهرستان قشم نسبت به جمعیت و مدارس خود بیشترین کودکان تبعه خارجه را در مدارس خود ثبت نام کرده است.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان پیش‌بینی کرد: با توجه به دستور مقام رهبری امسال تعداد بیشتری از رقم مذکور در مدارس استان ثبت نام می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه کمبود معلم داریم، تاکید کرد: این کمبودات به هیچ گونه متوجه مدارس و کلاس‌ها نبود چرا که با اضافه کاری و سایر برنامه‌ها این کمبودات جبران می‌شود.
 
کرم‌پور با بیان اینکه دو هزار و 800 کلاس درس کمبود داریم، اضافه کرد: حدود سه هزار معلم نیز در استان کم داریم که در کنار این کمبودات باید گفت حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی مجموعا در حوزه آموزش و پرورش استان کمبود داریم.
 
وی اضافه کرد: سه هزار و 300 کلاس تخریبی در هرمزگان داریم که نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار