تابناک البرز نخستین رسانه ای بود که شیوع بیماری نشخوار کنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع طالقان را به همراه مستندات تصویری منتشر کرد.
کد خبر: ۹۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 15 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: طی روزهای اخیر تعدادی لاشه کل و بز در منطقه محافظت شده و شکار ممنوع طالقان کشف شد که بدلایل نامعلومی این حیوانات تلف شده بودند.

بلافاصله اقدامات لازم برای شناسایی بیماری در منطقه انجام شد و تا امروز بیش از 7 لاشه حیوان در طالقان شناسایی و معدوم شده است.
با توجه به شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک
(PPR)در استان های همجوار احتمال وجود این بیماری بیشتر بود و در نهایت با آزمایش های علمی این موضوع ثابت شد.
تابناک البرز نخستین رسانه ای بود که شیوع بیماری نشخوار کنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع طالقان را به همراه مستندات تصویری منتشر کرد.
حال از استانداری البرز خبر می رسد که صبح امروز جلسه فوق العاده مدیریت بحران استانداری با حضور دستگاه های عضو برگزار و دامپزشکی و محیط زیست گزارش های خود را اعلام کردند.
از سوی دیگر مدیر کل اداره دامپزشکی استان البرز نیز از کنترل کامل بیماری طاعون نشخوارکنندگان دامی در این استان خبر داد و به مردم اطمینان داد که بدون هیچ مشکلی می توانند گوشت قرمز استاندارد که دارای مهر دامپزشکی است را مصرف کنند.

علی اصغر اظهار داشت: به دنبال یافت شدن تعدادی لاشه کل و بز در محدوده شکار ممنوع طالقان که آلوده به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک با نام علمی PPR بود و به دلیل ابتلا به این بیماری تلف شدند، اقدامات لازم در کمترین زمان در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: مردم باید مطمئن باشند که با اقدامات مشترک دامپزشکی و محیط زیست، این بیماری به طور کامل تحت کنترل بوده و هیچ نگرانی از این بابت نداریم.
این مسئول تاکید کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک تنها در بین دام ها وجود دارد و هرگز به انسان منتقل نمی شود و مردم از این نظر نیز نباید نگران باشند.
شریفی گفت: بار دیگر اعلام می کنیم که گوشت قرمزی که دارای مهر دامپزشکی بوده و در مراکز عرضه مجاز توزیع می شود، آلوده به هیچ بیماری نیست و مردم می توانند با اطمینان آن را مصرف کنند.
لازم به توضیح است، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بین انسان و حیوان مشترک نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار