کد خبر: ۹۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 16 September 2015
استاد حوزه و دانشگاه بر محبت زن و شوهر به همدیگر تاکید کرد و گفت: محبت و نیاز مبنای تشکیل زندگی زن و مرد است.
خبرگزاری فارس: محبت و نیاز مبنای تشکیل زندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ناصر نقویان شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح غرفه‌های صنایع دستی در این شهر با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: زندگی امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) با زیبایی آغاز شد و با دلدادگی به پایان رسید.

وی به وجود آمار هشدار دهنده طلاق در جامعه اشاره کرد و افزود: زندگی‌ها با خوشی و خنده آغاز می‌شود اما به سرعت به فرجام تلخ می‌رسد.

نقویان با بیان اینکه نگرانی خانواده‌ها از معضل طلاق آزاردهنده است، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند اگر تعداد سکه‌های مهریه را افزایش دهند آن زندگی تضمین می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه پایه تشکیل زندگی را عشق و نیاز خواند و بیان کرد: زن و مرد باید نسبت به همدیگر محبت داشته باشند و هر قدر این علاقه بیشتر باشد زندگی مستحکم‌تر می‌شود.

وی طلاق را زشت‌ترین مفهوم در عالم توصیف کرد و گفت: نیاز، دومین اصل در زندگی محسوب می‌شود و اگر انسان فردی را دوست دارد باید به او متعهد باشد و ایثار کند.

نقویان مشکل زندگی‌هایی که به طلاق می‌انجامد را به دلیل یاد نگرفتن روش زندگی دانست و خاطرنشان کرد: زندگی با محبت دوام پیدا می‌کند و نخستین اصل در زندگی عشق است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه زن و مردم به همدیگر نیاز دارند، یادآور شد: زندگی‌هایی که به طلاق می‌انجامد به دلیل نبود محبت و بی‌اعتنایی به نیاز است.

وی لغزش در زندگی زناشویی را بر اثر غفلت مرد دانست و اظهار کرد: زن تمایل دارد ابراز علاقه را از طرف مردم بشنود و نیاز خانه و زن را تامین کند.

نقویان با بیان اینکه زن با کمند مهر و محبت می‌تواند شوهر را پای‌بند زندگی کند، تصریح کرد: اگر زن از شوهر غافل شود حرام است.

در این مراسم همچنین احمد طاهری کارآفرین برتر گیلان گفت: توسعه صنایع دستی در کنار رونق گردشگری امکانپذیر است و این امر با آموزش روستائیان تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه از صنایع دستی ایران در خارج از کشور استقبال خوبی شده است، اظهار کرد: تولید و عرضه صنایع دستی بر پایه فرهنگ بومی گیلان صورت گرفته و این روند عملکرد موفقی داشته است.

طاهری با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از فرهنگ و سنت گیلان، تصریح کرد: سه روستا به عنوان قطب گردشگری در استان در نظر گرفته شده و فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه آغاز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار