مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خیران سلامت استان در راستای مقابله با کرونا تاکنون بیش از ۸ میلیارد تومان کمک کرده‌اند.
کد خبر: ۹۵۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 22 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،مسعود قلعه‌سفیدی امروز در جمع اصحاب رسانه با یادآوری هفته سلامت در خصوص مشارکت مردمی با کادر درمان در ایام کرونایی، اظهار داشت: امروز در روز شمار هفته سلامت به عنوان «مشارکت اجتماعی، همدلی و وفاق ملی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: بدون شک جامعه سالم جز با اجتماعی شدن سلامت محقق نمی‌شود و دستیابی به این مهم مستلزم مشارکت آحاد جامعه، اعم از شاغلین دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و سایر ذی‌نفعان است.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هدف بزرگ نظام سلامت در هر سرزمینی ایجاد عدالت در سلامت بوده و نیل به این هدف مشترک اجتماعی، در گرو عزم و وفاق ملی در سطح دولت، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت است.

وی تصریح کرد: وفاق ملی ایرانیان ثابت شده است و همیشه پای کار بوده‌اند از جمله در بحران کرونا که پابه‌پای کادر درمان با جان و دل در بحث بیماران و پیشگیری کمک کردند.

قلعه‌سفیدی اضافه کرد: در کنار کمک‌های دولتی خیلی از بنگاه‌های اقتصادی، مؤوسسات خیریه سلامت، سازمان‌های مردم نهاد برای تهیه تجهیزات پزشکی، تجهیزات تشخیصی، اقلام مصرفی، پک‌های بهداشتی و بسته‌های بهداشتی بیش از ۸ میلیارد تومان کمک کردند.

وی افزود: این کمک و همدلی فقط مختص به کووید نبود در خیلی از موارد دیگر از جمله زلزله سال ۹۶ که پای کار آمدند و تمامی مراکز بهداشتی خسارت دیده توسط خیران بازسازی شد به طوری که تاکنون بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان جدا از بیمارستان خیرساز سرپل‌ذهاب کمک شده است.

قلعه‌سفیدی اضافه کرد: بیمارستان خیرساز سرپل‌ذهاب تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و تا حدود ۵۰ میلیارد تومان قرار است برای این بیمارستان هزینه شود.

وی به ساخت پایگاه فوریت‌های پزشکی در کمربند شرقی کرمانشاه اشاره و بیان کرد: زمین این پایگاه اهدایی است و ساخت آن هم توسط خیرین انجام می‌شود که مواردی به این شکل در دیگر شهرستان‌های استان هم داریم.

این مسؤول با اشاره به مشارکت گروه‌های جهادی در ساخت و ساز مراکز بهداشتی و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، خاطرنشان کرد: کسانی که قصد کمک در حوزه سلامت دارند می‌توانند با مراجعه با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار