مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه با اعلام اینکه سال گذشته به هفت هزار نفر از بازنشستگان و موظفین استان وام ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه پرداخت شد، گفت: در مجموع ۷۰ میلیارد تومان در استان به این اقشار پرداخت شد.
کد خبر: ۹۶۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 19 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«جلیل رحیمی»، افزود: همچنین در سال ۹۹ به ۶۰ نفر از فرزندان بازنشستگان وام قرض الحسنه ازدواج ۲۵ میلیون تومانی در مجموع به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ به ۲۰۵ نفر از بازنشستگان در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بیمه عمر و حوادث نیز پرداخت شد.

به گفته رحیمی استان کرمانشاه حدود ۳۷ هزار بازنشسته و موظف صندوق کشوری دارد و تعداد شاغلان صندوق نیز ۲۸ هزار نفر است.

آنچنان که این مقام مسوول توضیح داد: میزان کسورات ماهیانه این صندوق در استان ۴۰ میلیارد تومان است در حالی که ۲۵۴ میلیارد تومان پرداختی ماهیانه دارد که به معنای زیان دهی آن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت خانه امید اشاره کرد و از بازنشستگان خواست تا از برنامه های متنوع و همچنین پزشک رایگان مستقر در این خانه استفاده کنند.

آنچنان که رحیمی توضیح داد: خانه امید در پارک لاله کرمانشاه با ظرفیت ۵۰ نفر احداث شده و در آنجا دوره های تغذیه سالم در سالمندی، کنترل بیماری های سالمندی، تن آرامی و خدمات رایگان پزشکی برای بازنشستگان و خانواده های آنها ارائه می شود.

وی گفت: متاسفانه استقبال از این برنامه ها در بین بازنشستگان کم است.

رحیمی در پایان ارائه تسهیلات و تخفیف خرید از فروشگاه های رفاه، افق کوروش، کفش ملی، بیمه ملت، گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی و تسهیلات خرید اقساطی لوازم خانگی تا سقف ۵۰ میلیون تومان را دیگر خدمات این صندوق به بازنشستگان عنوان کرد.

اجرای طرح همسان سازی و افزایش ۵۰ درصدی حقوق و نیز ارائه خدمات بیمه تکمیلی به ۵۶ هزار نفر از بازنشستگان، موظفین و خانواده آنها دیگر خدماتی بود که رحیمی به آنها اشاره کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار