کرمانشاه - ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در اواسط اردیبهشت امسال، گفت: این منطقه فرصت مناسبی برای تقویت و رشد تولید صادرات محور استان فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۶۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 19 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«بهزاد باباخانی»  در جلسه بررسی مشکلات و مسایل مربوط به بخش صنعت استان، با حضور اعضای هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان و تعدادی از تولیدکنندگان، افزود: خانه صنعت و معدن استان باید ظرفیت‌های موجود را در منطقه آزاد تجاری شناسایی و بر اساس پتانسیل های استان برای سرمایه‌گذاری برنامه ریزی کند.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به فعالیت های تولید کنندگان در دوران تحریم، گفت: در دوران تحریم‌های ظالمانه، فعالان اقتصادی با وجود تنگناها و مشکلات زیادی که پیش آمد هرگز سنگر تولید را خالی نکردند که اطلاق واژه جهادگر به فعالان اقتصادی بسیار به جا و شایسته است.

او اظهار داشت: خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز در این شرایط سخت، موثر و فعال ظاهر شد و تمام توان خود را برای به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید استان به کار برد که جای تقدیر و تشکر دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: در ۶ سال گذشته مساله تولید بخشی از شعارهای سال بوده که توسط مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده و این نشان دهنده این است که توجه به تولید مهم‌ترین راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه است و ما هم باید تمام توان خود را در حل مشکلات و موانع پیش روی تولید استان برداریم.

باباخانی همچنین در ادامه هرگونه مانع تراشی در راه تولید به ویژه در بدنه دستگاه ها را ظلم بزرگ دانست و افزود: با هر دستگاه اجرایی و یا هر شخصی که بر سر راه تولید مانع ایجاد نماید برخورد می شود و از فعالان بخش خصوصی نیز می‌خواهم کارکنانی را که در دستگاه‌های اجرایی مانع تولید هستند، معرفی کنند.

به گزارش ایرنا؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت، منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را تصویب کرد.

به گفته کارشناسان اقتصادی، از جمله مزیت‌های منحصربه‌ فرد قصرشیرین نسبت به سایر مناطق، تکمیل خط ریلی کرمانشاه به قصرشیرین طی سه یا چهار سال آینده سپس اتصال آن به راه آهن عراق و بندر لاذقیه سوریه است؛ همچنین فاصله مناسب قصرشیرین با مرکز ایران و عراق و ارتباط هم‌زمان و نزدیک با منطقه اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق از دیگر مزیت های آن است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

در استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت اکنون بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰هزار نفر اشتغالزایی فعال است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار