رییس حوزه هنری استان کرمانشاه از پیگیری برای ساخت یک «بُرج هنری» در محل سینما پیروزی خبر داد وگفت: در این خصوص در حال مذاکره با برخی سرمایه گذاران هستیم.
کد خبر: ۹۶۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ 21 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،افشین آزادی با اشاره به پیگیری های بسیار برای ساخت بُرج هنری "پیروزی گفت: متاسفانه شیوع کرونا تا حد زیادی برنامه ها برای ساخت این پروژه را برهم زد و باعث شد سرمایه گذاران خارجی نتوانند در این پروژه حضور پیدا کنند.

وی به آسیب سینما پیروزی در جریان زلزله سال 1396 اشاره کرد و افزود: متاسفانه در اثر آسیب های جدی که به سازه سینما وارد شده بود، جهت جلوگیری از آسیب به همسایگان مجبور به تخریب سازه سینما شدیم.

آزادی تصریح کرد: بعد از تخریب سینما، رایزنی های متعددی برای جذب سرمایه گذاران صورت گرفت و در نهایت سرمایه گذار خارجی جهت ساخت بُرج هنری در محل سینما آزادی پای کار آمد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود این برج هنری در هشت طبقه، با چندین سالن نمایش، استودیوی مجهز، پلاتوی تئاتر، استودیوی موسیقی و تصویربرداری و... احداث شود، اما متاسفانه با شیوع کرونا تمام برنامه ریزی ها به هم ریخت. تحریم‌ها هم باعث عدم امکان ورود ارز به کشور شد و سرمایه‌گذار خارجی نتوانست کار خود را شروع کند.

وی افزود: مذاکره با چندین سرمایه گذار دیگر در حال انجام است، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و در حال رایزنی هستیم تا ببینیم کدام یک از این سرمایه گذاران پای کار می آیند.

آزادی خاطرنشان کرد: در بحث ساخت سینما پیروزی حمایت مسئولان باید وجود داشته باشد، اگر قرار نیست اعتباری به ساخت این پروژه اختصاص بدهند حداقل انتظار این است که مالیات و عوارض را از ما نگیرند و اجازه دهند سرمایه گذاران بخش فرهنگی به راحتی پای کار بیایند.

وی به سرانه پایین سینما در استان کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت یک سالن سینما و بر اساس نرم ملی این میزان وجود یک سالن به ازای هر 400 هزار نفر جمعیت است، این درحالی است که در تمام استان کرمانشاه دو سینما داریم که ظرفیت چندانی هم ندارند و در حالی که بسیاری استان ها پردیس سینمایی دارند در کرمانشاه که قطب غرب کشور محسوب می‌شود هنوز یک پردیس سینمایی نداریم.

آزادی گفت: کرمانشاه به ساخت سالن های سینمایی بیشتری نیاز دارد و امیدواریم مسئولان همانطور که به پروژه های عمرانی اهمیت می‌دهند، اندکی نیز به فکر پروژه های فرهنگی باشند و بدانند هر اعتباری که در این مسیر هزینه کنند سرمایه گذاری طولانی مدتی است که درسالیان آینده ثمر آن را در جامعه خواهیم دید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار