رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: امسال در مجموع ۱۶۰ تن فلفل سبز از سطح گلخانه های این شهرستان به ارزش چهار میلیارد تومان برداشت می شود.
کد خبر: ۹۶۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ 22 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،مراد محمودیان فرد افزود:در مجموع ۲۱ واحد گلخانه ای فعال در این شهرستان وجود دارد و قصرشیرین از مناطق مستعد برای کشت محصولات گلخانه ای است.

وی اظهار داشت: از مجموع واحدهای گلخانه ای قصرشیرین ۱۵ واحد به مساحت ۴۰ هزار متر مربع به کشت محصول فلفل اختصاص یافته است.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین در ادامه گفت: قیمت هر کیلوگرم فلفل سبز نوبرانه در گلخانه های این شهرستان ۶۵ هزار تومان و هم اکنون این محصول به هرکیلوگرم ۳۵ هزار تومان به فروش می رسد.

محمودیان افزود: کشت فلفل از بهمن ماه در شهرستان قصرشیرین آغاز می شود و برداشت این محصول هم از اواخر فروردین ماه شروع می شود و تا اواسط تیرماه ادامه می یابد.

او اضافه کرد: نیاز به هزینه کم نگهداری، شرایط آب و هوایی مناسب و نوبرانه بودن محصول از مزایای کشت این محصول در گلخانه های قصرشیرین است.

وی گفت: احداث یکی از بزرگترین مجتمع‌های گلخانه‌ای غرب کشور به مساحت ۵۰۰ هکتار در این شهرستان نیز در دستور کار است که مرحله اول آن به مساحت ۱۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

او ادامه داد: احداث این گلخانه زمینه اشتغال ۲۰۰نفر را به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم می کند.

۵۲ واحد گلخانه‌ای در این شهرستان وجود دارد که ۲۱ واحد آن با مساحت ۱۸۰ هزار متر مربع فعال است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و دارای ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار