مديرعامل شركت آب منطقه‌اي خراسان شمالي به متصرفان غیرمجاز حریم و بستر رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: با بهره‌برداران غيرمجاز حريم و بستر رودخانه‌ها برخورد مي‌شود.
کد خبر: ۹۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 18 September 2015
تابناک خراسان شمالی-كاظم طاهريان در حاشیه تخریب سازه‌های غیرمجاز حاشیه رودخانه اسفجیر شهرستان فاروج اظهار کرد:طبق ماده 2 قانون توزيع عادلانه آب،بستر نهرهای طبيعي و كانالهاي عمومي و رودخانه‌ها اعم از اينكه دائم يا فصلي باشند و مسيل‌ها و بستر مرداب ها و بركه‌های طبيعي در اختيار حكومت جمهوري اسلامي ايران است.
وي افزود:طبق قانون،حفظ و صيانت و اجازه بهره‌برداري از اين منابع به وزارت نيرو داده شده است و شركت آب منطقه‌اي موظف به اجراي قانون و صيانت از اين منابع است.

طاهريان گفت:طبق ماده 36 قانون توزیع عادلانه آب،بدون اجازه وزارت نيرو،هيچكس حق احداث و تغيير مقطع و مجراي آب و انشعاب جديد را ندارد و متخلفان مسئول خسارتي هستند كه از عمل غير متعارف آنها،به بهره‌برداران پايين دست وارد شده است.
وی افزود:طبق ماده 45 اين قانون، متخلف از این قوانین،علاوه بر محکومیت به اعاده حریم و بستر به وضع سابق و جبران خسارات وارده،به 10 تا 50 ضربه شلاق و يا از 15 روز تا سه ماه حبس تاديبي بر حسب نوع جرم محكوم مي‌شود.

بر اساس این گزارش،چند سازه غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه اسفجیر فاروج تحت پوشش مدیریت امور منابع آب شیروان،شامل یک استخر غیرمجاز ذخیره آب و محدوده‌های نهالکاری شده غیرمجاز با حکم قضایی و با همکاری نیروی انتظامی،تخریب و از بستر رودخانه رفع تصرف شد.

منبع:خبرگزاری میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار