بهمن مرادی فر در گفتگو با تابناک:
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: معیارِ رسیدگی به خواسته‌های مردمی در مراجعه به دادگستری صرفا "قانون" است.
کد خبر: ۹۶۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 25 May 2021

بهمن مرادی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ملاقات عمومی در دادسرای کرمانشاه مربوط به روز‌های دوشنبه است اگر چه در تمام طول هفته پذیرای مردم هستیم و برای حل مشکلات آنان تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شیوه ملاقات‌های عمومی دادگستری استان فعلا سنتی و در آینده با استفاده از فضای اینترنتی و مجازی خواهد بود، افزود: در سال گذشته ۱۰۶ هزار ملاقات داشتیم که به آن‌ها رسیدگی شده است، در این ملاقات‌ها بعد از دریافت و مطالعه مطالب و نوشته‌های مردمی، آن‌ها را بررسی می‌کنیم، در برخی موارد با همکاران قضایی تماس حاصل نموده و تجربیات خود را در اختیارشان قرار می‌دهیم، گاهی در خلال ملاقات‌ها متوجه می‌شویم، برخی پرونده‌ها بر اساس قانون خلاف شرع است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه اظهار کرد: برخی از مراجعه کنندگان از نحوه اجرای قوانین گلایه دارند، اما در هر صورت همه ما مجری و تابع قانون هستیم و واضع قانون مجلس است؛ بنابراین از شهروندان توقع می‌رود در حوزه اجرا از ما درخواست داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی از مراجعه کنندگان به این دلیل که پاسخ دریافت شده از سوی دادگستری را در رسیدگی به درخواست هایشان همسو با خواسته خود نمی‌دانند، از عدم رسیدگی شکایت دارند در حالی که "معیار دادگستری در رسیدگی به ملاقات‌های مردمی قوانین است" تصریح کرد: برخی از موارد نیز به سایر ادارات و سازمان‌های مرتبط با امور قضایی و کیفری، مربوط است. یعنی در بسیاری موارد افرادی که در سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها به کارشان رسیدگی نمی‌شود، به دادگستری مراجعه می‌کنند که این خلاف است.

وی افزود: این افراد توقع دارند با یک دستور آنچه مد نظر آن هاست، اجرا و نوشته شود، در حالی که در دستگاه قضا باید طرح شکایت انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار