مدیر امور منابع آب شاهرود:
مدیر امور منابع آب شاهرود گفت: سطح آب سفره ها و آبخوان ها در بعضی نقاط از جمله صحرای جلالی این شهرستان طی ۳۵ سال گذشته با افتی ۱۰۰ متری مواجه است.
کد خبر: ۹۶۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ 27 May 2021

 

 

به گزارش تابناک سمنان سید حسین حسینی مدیر امور منابع آب شاهرود گفت: بیشترین چاه های آب آشامیدنی در صحرای جلالی واقع در دشت بسطام واقع شده است.

او با بیان اینکه نیازهای کوتاه مدت باید مطابق با واقعیت های بوم شناختی، و اقلیم شناسی سرزمین اتخاذ شود، تصریح کرد: افت ۱۰۰ متری منابع آبی نیازمند توجه بیشتر به مدیریت مصرف منابع آبی در این شهرستان است.

حسینی از فرونشست زمین، ایجاد فرو چاله و شکاف در منطقه کلاته خان شاهرود برای اولین بار در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: وقوع این امر ناشی از افت سطح آب های زیرزمینی است و در طولانی مدت می تواند سبب وارد شدن خسارت به زیرساخت هایی از جمله راه ها شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود با بیان اینکه برنامه ها و طراحی چیدمان توسعه باید مبتنی بر ویژگی های بوم شناسی و واقعیت های اقلیم شناسی هر  منطقه باشد، ابراز داشت: اتکا به دانش مهندسی و سازه ای داخلی، بی توجه به قوانین حاکم بر طبیعت و دستور دادن به طبیعت به جای تبعیت از آن، باعث پیامدهایی اینچنینی می شود.

حسینی بر لزوم توجه به طرح های تعادل بخشی و نیز رعایت حریم و بستر رودخانه ها تاکید کرد و گفت: رعایت الگوهای مصرف آب، ضرورت مدیریت مصرف و استفاده از منابع آبی با توجه به پروانه های بهره برداری باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته او ، پرهیز از برداشت های بی رویه از منابع زیرزمینی موجب دستیابی به توسعه پایدار خواهد شد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار