رئیس سازمان عشایر کشور:
رئیس سازمان عشایر کشور از اجرایی شدن طرح ویژه جامعه عشایری کشور از ابتدای سال 95 خبر داد و گفت: با تصویب این طرح، شاهد یک تحول بزرگ در حوزه‌های مختلف ایران اسلامی و هویت‌بخشی به جامعه عشایر کشور هستیم.
کد خبر: ۹۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 18 September 2015
کرمعلی قندالی در مراسم اختتامیه چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به اجرایی شدن طرح وِیژه جامعه عشایری اظهار کرد: هم‌اکنون این طرح آماده و در آن دستورالعمل‌هایی برای 17 دستگاه اجرایی کشور تنظیم شده است، با تصویب این طرح، شاهد یک تحول بزرگ در حوزه‌های مختلف ایران اسلامی و هویت‌بخشی به جامعه عشایر کشور هستیم.

وی با اشاره به اجرای این طرح در اوایل سال آینده، افزود: سال آینده، نخستین سال از برنامه ششم توسعه است و همزمان با اجرای برنامه ششم توسعه، شاهد تأثیرات طرح جامع عشایری در کشور خواهیم بود.

22 میلیون نفر از جمعیت ایران را جامعه روستایی تشکیل می‌دهد

در این مراسم همچنین معاون دهیاری‌های وزارت کشور اظهار کرد: در حال حاضر 22 میلیون نفر از کشور را جامعه روستایی تشکیل می‌دهد؛ بنابراین باید از ظرفیت‌های عظیم این قشر برای نهادینه شدن فرهنگ ایران اسلامی استفاده کرد.

محسن کوشش‌تبار با بیان اینکه گستره فرهنگ و تمدن کشور یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت است، گفت: کانون‌های مساجد می‌تواند یکی از ظرفیت‌های مهم در راستای بهره‌مندی از توانمندی‌های فعالان عرصه فرهنگ باشد.

معاون دهیاری‌های وزارت کشور بیان کرد: ارگان‌های مختلف باید در حیطه قانون به مسجد و کانون‌های مساجد توجه کنند زیرا مساجد باید محل تلاقی تفکرات اصیل ایرانی و روستایی باشد.

وی با اشاره به نقش مساجد و تأثیرات فرهنگی آن گفت: ظرفیت‌های فراوان موجود در مساجد می‌تواند خوراک فرهنگی مورد نیاز روستاها را تأمین کند.

کوشش‌تبار خاطر‌ نشان کرد: اگر می‌خواهیم که بتوانیم به یکی از چهار فرهنگ برتر جهان تبدیل شویم، نیازمند یک حرکت نو از سوی دهیاران حاضر در روستاها هستیم و این مهم زمانی صورت می‌گیرد که زمینه ارتباط با جوامع دانشگاهی و نخبگان کشور فراهم شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار