حبیبی در پیش خطبه نماز جمعه مشهد:
دبیرکل موتلفه و قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی نماد مبارزه در راه حق بود، گفت: مبارزه وی در یک چارچوب تدین عمیق قرار داشت و تقابل آیت‌الله خزعلی در برابر رژیم پهلوی را یک تقابل تاریخی برشمرد.
کد خبر: ۹۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 18 September 2015
محمدنبی حبیبی ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله خزعلی اظهار کرد: آیت‌الله خزعلی یکی از یاران صدیق و مبارز امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

دبیرکل موتلفه و قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی سمبل مبارزه در راه حق بود، گفت: مبارزه وی در یک چارچوب تدین عمیق قرار داشت و تقابل آیت‌الله خزعلی در برابر رژیم پهلوی یک تقابل تاریخی برشمرده می‌شود.

وی ادامه داد: شجاعت مرحوم آیت‌الله خزعلی در حدی بود که ایشان در بحبوحه جنایات رژیم ددمنشانه و سفاک شاهنشاهی که به راحتی آدم می‌کشتند به مبارزه پرداختند و رکاب حضرت امام راحل تا پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های فراوانی انجام دادند.

قائم مقام بنیاد بین‌‌المللی غدیر با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی به معنای واقعی یک الگوی فقیه مبارز در تاریخ بود، عنوان داشت: ایشان در جریان مبارزه با رژیم شاهنشاهی تقابل خود را براساس اعتقادات دینی انجام می‌دادند و هیچ‌گاه به دنیا و زیبایی‌های دنیوی حتی در حد سر سوزن اعتنا نمی‌کردند.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله خزعلی ذی طلبگی که مطلوب نظر امام راحل و مقام معظم رهبری بود را تا پایان عمر با برکت‌شان به معنای واقعی حفظ کردند و همیشه در راه اعتلای انقلاب اسلامی گام برمی‌داشتند.

حبیبی تصریح کرد: ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گونه توقعی از هیچ دستگاه و نهاد دولتی برای داشتن یک مسئولیت و پست حکومتی نداشتند و به بهترین نحو ممکن از لذات و امور دنیوی می‌گذشتند.

قائم مقام بنیاد بین‌‌المللی غدیر با تأکید براینکه آیت‌الله خزعلی ولایت را با عمق جان‌شان قبول داشتند، اظهار داشت: این مرحوم خالصانه در خدمت ولایت بودند و اگر بخواهیم الگویی برای ولایت‌پذیری معرفی کنیم بدون شک آیت‌الله خزعلی الگویی برجسته در این عرصه هستند.

وی با اشاره به تأسیس بنیاد بین‌‌المللی غدیر توسط آیت‌‌الله خزعلی تأکید کرد: ایشان به دلیل عشق سوزانی که به امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) داشتند در راستای تأسیس بنیاد بین‌المللی غدیر گام برداشتند و همیشه مراقب بودند که فعالیت‌های این بنیاد هیچ‌گونه مغایری با سیاست‌های جمهوری اسلامی که جلوگیری از دامن زدن به ایجاد تفرقه در بین فرق اسلامی است، نداشته باشند.

دبیرکل حزب مؤتلفه و قائم مقام بنیاد بین‌‌المللی غدیر آیت‌الله خزعلی معتقد بودند که اسلام مدعی حکومت است و اگر زاویه غدیری بر تفکر اسلامی حاکم نباشد خیلی‌ها تصور می‌کنند که امیرالمؤمنین هستند.

حبیبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص واقعه غیر مبنی بر اینکه غدیر ناسخ سفسطه‌های جدایی دین از سیاست‌ است، تأکید کرد: آیت‌الله خزعلی برای تحقق این جمله و دیگر بیانات مقام معظم رهبری و امام راحل در خصوص بُعد حکومتی غدیر با تمام به میدان آمدند و تلاش کردند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار