فرماندار دامغان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم و اعضای شعب اخذ رای، از اصول شرکت در این همایش سیاسی است.
کد خبر: ۹۷۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 17 June 2021

فرماندار دامغان: رعایت تمهیدات بهداشتی از اصول برگزاری انتخابات است

 

به گزارش تابناک سمنان مهدی بندرآبادی در جلسه ستاد انتخابات و بررسی نکات بهداشتی روز رای‌گیری در شعب انتخاباتی شهرستان که در محل فرمانداری دامغان برگزار شد، به ضرورت دستورالعمل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای اشاره کرد و گفت: ضدعفونی کردن شعب در روز انتخابات و طی چندین نوبت در زمان انجام رای‌گیری و همچنین تهیه و توزیع اقلام بهداشتی برای دست اندرکاران شعب در دستور کار قرار دارد. 

وی ادامه داد: به منظور حفظ سلامت عمومی، اقداماتی از جمله خط کشی و ایجاد مانع به منظور فاصله‌گذاری و همچنین رعایت چیدمان انتخاباتی اعضای شعب با رعایت فاصله انجام می‌شود.

بندرآبادی با اشاره به اینکه ۱۳۸ شعبه اخذ رای در این شهرستان تدارک دیده شده است، گفت: به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، تعداد شعب اخذ رای نسبت به انتخابات دوره گذشته ۱۰ شعبه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل کشوری، برگزاری رأی‌گیری با اولویت در اماکن و فضاهای روباز با رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت محل اخذ رای انجام می‌شود. 

بندرآبادی ضمن دادن اطمینان به مردم مبنی بر رعایت تمامی نکات بهداشتی، اظهار داشت: رابطان ناظر بر مسائل بهداشتی شعب اخذ رای، گندزدایی کامل ابزار و ادوات در شعب از قبیل میز، صندلی، خودکار و سایر ابزار و تجهیزاتی که به‌صورت مشترک توسط رأی‌دهندگان استفاده می‌شود را به صورت مداوم انجام می‌دهند و در طول زمان رای‌گیری کنترل ورودی و خروجی جهت جلوگیری از تجمع رای دهندگان نیز رعایت می‌شود.

فرماندار دامغان گفت: در صورت عدم توجه نامزدها و یا عوامل شعب نسبت‌به اجرای دستورالعمل‌های انتخاباتی، برابر مقررات و شیوه‌نامه کشوری با آن‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۷۳ هزار و ۵۸۶ نفر در شهرستان دامغان واجد شرایط رای دادن و از این تعداد یکهزار و ۵۹۲ نفر رای اولی هستند و سه هزار نفر از عوامل اجرایی، هیات نظارت و نیروهای امنیتی، در برگزاری انتخابات مشارکت دارند. 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار