ریاضی گفت:یک محموله میلیاردی پارچه قاچاق در محورهای مواصلاتی استان قم کشف و ضبط گردید.
کد خبر: ۹۷۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 27 June 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی ریاضی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم گفت: در پی کسب خبر از عوامل دریابانی یکی از استان‌های جنوبی کشور مبنی بر حمل و جابجایی کالای قاچاق (پارچه) توسط یک دستگاه کامیون تحت عنوان ضایعات کشاورزی به مقصد تهران، مامورین کاشف به محور‌های مواصلاتی در استان اعزام و در محور سلفچگان به خودروی موردنظر مظنون که پس از توقیف، راکب خودرو یک فقره بارنامه با موضوع ضایعات کشاورزی به مامورین ارائه نموده لکن در بازرسی از این خودرو مشاهده گردید که به طرز ماهرانه‌ای در زیر کیسه‌های سبوس، پارچه جاسازی شده است. ارزش این محموله ۲۴,۴۰۲,۷۳۷,۱۸۰ ریال برآورد شد و مراتب جهت سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال گردید.

ریاضی  افزود: با تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهم، استماع اظهارات و اخذ آخرین دفاعیات متهم، به دلیل عجز متهم از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته؛ متهم را علاوه بر ضبط محموله مکشوفه قاچاق به نفع دولت، با احتساب جزای نقدی بدل از ضبط خودرو، جمعاً به پرداخت مبلغ ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم یادآورشد: بر اساس قانون کلیه محمولهِ مکشوفه توسط مرجع کاشف، تحویل اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکیِ استان گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار