روبین کازان و شکاری در دادگاه CAS محکوم شدند؛
دادگاه عالی ورزش در حکم نهایی خود در مورد پرونده شکایت ذوب آهن از روبین کازان و شکاری، باشگاه روسی را به پرداخت 300 هزار یورو حق ترانسفر محکوم کرد.
کد خبر: ۹۷۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۷ 30 June 2021

به گزارش تابناک سمنان رضا شکاری چهار سال پیش با ترک اردوی ذوبی‌ها به روبین کازان پیوست و این انتقال در حالی رقم خورد که پدیده ذوب آهن تنها 19 سال داشت و همین موضوع سبب شد تا مدیرعامل سبزپوشان اصفهانی سعید آذری به دنبال گرفتن حق رشد از باشگاه روسی باشد و حالا در شرایطی که پست خود به عنوان مدیرعامل را از دست داده، حکم نهایی دادگاه عالی ورزش در این باره صادر شده است.

 

نکته جالب اینکه آذری سال گذشته نیز موفق شد رقمی بالغ بر 115 هزار یورو را بابت حق آموزش این بازیکن از باشگاه روبین کازان برای ذوب آهن گرفت و حالا موفق شده روس ها را 300 هزار یورو بابت حق ترانسفر محکوم کند.

 

 

 

 

این در حالی است که اگر باشگاه و بازیکن این رقم را به باشگاه ذوب آهن پرداخت نکنند، علاوه بر جریمه، احکام انضباطی بعدی را هم متوجه خود خواهند دید که طبق قوانین فیفا می‌تواند شامل کسر امتیاز هم شود. دادگاه CAS البته سهم بازیکن و باشگاه را جدا نکرده و گفته که پرداخت باید به صورت مشترک باشد.

 

سعید آذری پیش‌تر در پستی اینستاگرامی وعده پیروزی در این پرونده را داده و حتی به باشگاه هایی که قصد خرید رضا شکاری را دارند هشدار داده بود  که خرید این بازیکن با مشکل مواجه خواهد شد چرا که وی بدون رضایت ذوب آهن راهی روبین کازان شده بود.

 

 

 

 

مدیرعامل کنونی فولاد در سال 1395 و پس از جدایی شکاری گفته بود که «گنده تر از شکاری» را هم «سرجایش» می‌نشاند و همچنین در واکنش به بی توجهی باشگاه روبین کازان گفته بود که «به وقتش من به آنها می‌خندم».

 

 

آذری که در بین هواداران فوتبال با موضوع «حق رشد» شناخته می‌شود، پیش تر بارها پرونده هایی با این مضمون را از تیمهای ایرانی بُرده بود اما حالا لایحه او برتری ویژه ای را برای ذوب آهن به همراه داشته است. شاید مهمترین پرونده پیش از این موضوع، جدال او با پرسپولیس بر سر حق رشد پیام صادقیان بود.

 

او از چهار سال پیش پیگیر گرفتن حق رشد و حق ترانسفر این بازیکن بود و در این بین وکلایی ایتالیایی و ایرانی تلاش‌هایی در این زمینه انجام دادند و مدیران بعدی ذوب آهن نیز پیگیری‌هایی داشتند اما امتیاز این پیروزی حقوقی بی تردید به سعید آذری خواهد رسید.

 

 

رضا شکاری در سال 1395 با عقد قراردادی به روبین کازان پیوست.

 

 

رقم 300 یورویی برای باشگاه ذوب آهن، آورده 7 میلیارد و 500 میلیون تومانی محسوب می‌شود و باید دید چه زمانی در اختیار این باشگاه قرار خواهد گرفت و پیش از این هم رقم 115 هزار یورو در اختیار ذوب آهن قرار گرفت تا آذری حدود 14 میلیارد برای این باشگاه درآمدزایی کرده باشد.

 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار