برخی حواشی اخیر پروژه قطار شهری قم در حالی در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر مطرح شد که گفتگوی تلفنی شهردار قم با نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در صحن شورا، بخش جالب دیگر این نشست بود.
کد خبر: ۹۷۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶ 05 July 2021

به گزارش تابناک قم، گفتگوی تلفنی سیدمرتضی سقائیان نژاد و احمد امیرآبادی فراهانی در این موضوع در حالی توسط شهردار قم از تریبون شورای شهر پخش شد که در این صحبت، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خواستار برکناری مدیرعامل سازمان قطار شهری قم شد.

امیرآبادی در این باره افزود: متأسفانه سازمان قطار شهری قم درگیر اختلافاتی شده و عدم توجه مدیرعامل این سازمان به این مباحث، مشکلاتی را به دنبال داشته است.

وی همچنین خواستار پیگیری نامه نگاری حاشیه ساز اخیر در موضوع قطار شهری قم از سوی مدیریت شهری شد.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: از دو رام اختصاص داده شده از سوی قطار شهری مشهد به قم، یک رام به مشهد بازگشته و اگر یک رام باقیمانده نیز از دست برود، چیزی در دست نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: به هر حال اگر اختیار می داشتم، مدیرعامل سازمان قطار شهری قم را برکنار می‌کردم.

همچنین در این باره رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم نیز در سخنانی بیان کرد: نامه نگاری حاشیه ساز اخیر نیاز به بررسی و انعکاس نتایج این بررسی دارد.

عبدالله جلالی با اشاره به این که شاید برخی به دنبال حاشیه سازی برای پروژه قطار شهری قم هستند از کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر خواست با ورود به این مسئله در روشنگری موضوع ایفای نقش کند.

و اما مدیرعامل سازمان قطار شهری قم نیز در این باره گفت: مالک قطارهای اختصاص داده شده به قم، سازمان قطار شهری مشهد است و از این رو نمی توان در این باره إعمال نظر کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این بحث به تلاش های صورت گرفته در دو سال اخیر در موضوع راه اندازی فاز نخست خط یک مترو قم توجه داد و گفت: واقعیت این است که در این دو سال، کوتاهی خاصی در این موضوع انجام نشده و ما در هیئت مدیره سازمان قطار شهری قم شاهد تلاش مجموعه دست اندرکاران پروژه بوده و هستیم.

محسن محرری همچنین اضافه کرد: باید گفت بخشی از کمبودها واقعا خارج از اراده دست اندرکاران پروژه قطار شهری قم است، در حالی که در بخش هایی مانند تأمین منابع، کوتاهی خاصی صورت نگرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: با همه این اوصاف باید از همه دست اندرکاران که این پروژه را به این مرحله رسانده اند تقدیر کرد، ضمن آن که برخی نگرانی ها بویژه در مورد تأمین واگن مورد نیاز برای راه اندازی فاز نخست خط یک پروژه همچنان وجود دارد که نیازمند پیگیری است.

همچنین زین العابدین قراچورلو به عنوان عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم با ابراز تأسف از حواشی رخ داده در نشست امروز شورای اسلامی شهر خطاب به شهردار قم گفت: این اتفاق در روزی که به عنوان روز شهرداری نامگذاری شده، خوشایند نبود، ضمن آن که همه مدیران شهری باید اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار