مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۷۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 07 July 2021

کوروش مودت  بیان کرد: با شیوع کرونا آموزش دانش آموزان از راه دور انجام می گیرد و مدارس تعطیل شدند این موضوع باعث شده برخی دانش آموزان از تحصیل دور بمانند و به لیست بازماندگان از تحصیل اضافه شوند.

وی گفت: سامانه ای برای شناسایی و اعلام دانش آموزان بازمانده از تحصیل ایجاد شده است که کار را برای شناسایی و ثبت این دانش اموزان تسهیل می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در این خصوص لازم است کارگروه استانی تشکیل شود و دستگاه هایی که در این خصوص می توانند همکاری کنند عضو شوند، ثبت احوال، کمیته امدادامام خمینی (ره) ، بهزیستی ، استانداری خوزستان و آموزش و پرورش می توانند ازجمله اعضای این کارگروه باشند.

مودت بیان کرد: منابع وزارتی در حد شناسایی دانش اموزان بازمانده از تحصیل است و برای جذب و تحصیل و ماندگاری این دانش آموزان نیاز به تامین اعتبار داریم.

وی افزود: کودکان بد سرپرست نیز از جمله افرادی هستند که در لیست دانش اموزان بازمانده از تحصیل قرار دارند و باید ساز و کاری فراهم شود تا نام اولیای این دانش آموزان به دادگاه اعلام شود تا این کودکان با پشتوانه دستگاه قضا امکان ادامه تحصیل را داشته باشند.

طرح جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل پیش از شیوع ویروس کرونا به عنوان یک طرح وزارتی در استان انجام می گرفت که با شیوع کرونا اجرای این طرح نیز کم رنگ شد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر است که در ۶ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

برچسب ها: کوروش مودت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار