مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از کشف و ضبط ۴۱ عدد کارت سوخت قاچاق در یکی از مجاری عرضه فرآورده‌های نفتی این منطقه خبر داد و گفت: کارت‌های سوخت مذکور طی بازدید واحد کنترل و نظارت از مجاری عرضه فرآورده‌ها کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۷۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ 14 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «فریدون یاسمی»  با بیان اینکه با نظارت سیستم سامانه و دوربین جایگاه از قاچاق کارت‌های سوخت مطلع شدیم، تصریح کرد: تخلف توسط چند وانت بار در یکی از جایگاه‌های حاشیه شهر کرمانشاه محرز شد.

وی با بیان اینکه ۴۱ عدد کارت که ۳۷ مورد آن نفت گاز و چهار مورد بنزین بود کشف و ضبط شد و پرونده برای بررسی به مراجع قضایی اعلام گردید.

مانع زدایی‌های منطقه کرمانشاه برای افزایش راندمان توزیع گاز مایع

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه در ادامه از راهکار‌های مناسب برای مانع زدایی در جهت افزایش راندمان کیفی و کمی توزیع گاز مایع در استان خبر داد و گفت: در راستای عملکرد بهتر شرکت‌های موزع گاز مایع، چنانچه شرکتی دارای عملکرد مناسب نباشد منطقه نسبت به کاهش سهمیه آن و تخصیص سهمیه آنان به شرکت‌هایی با عملکرد مناسب اقدام خواهد کرد.

یاسمی تاکید کرد: منطقه در صورت عملکرد مناسب شرکت‌های موزع در توزیع الکترونیکی گاز مایع خانوار، اصناف و نیرو‌های مسلح از طریق اخذ تراکنش؛ نسبت به تخصیص سهمیه بیشتر برای این شرکت‌های اقدام می‌نماید.

او گفت: شرکت‌های موزع باید تاسیسات گاز مایع و عاملین توزیع آن را مجاب به توزیع از طریق کارتخوان‌های تحویلی نماید و مسئولیت این امر به عهده شرکت‌های مذکور است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه بر عملکرد قانونی شرکت‌های موزع تاکید و تصریح کرد: چنانچه شرکتی دارای عملکرد مناسب نباشد نسبت به اعمال قانون آنان اقدام خواهد شد.

یاسمی اظهار داشت: شرکت‌های موزع مکلفند نسبت به توزیع گاز مایع خانوار‌های دارای سهمیه، اصناف و مشاغل نیازمند فرآورده‌های مذکور و نیز نیرو‌های مسلح از طریق اخذ تراکنش بانکی اقدام کنند و مازاد مصارف را به سیلندر‌های مسافرتی و دیگر مشتریان خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه، شرکت‌های موزع باید گاز مایع را در سراسر استان با نرخ مصوب تحویل مصرف کنندگان دارای سهمیه دهند، بیان کرد: سازمان صمت می‌بایستی نسبت به شناسایی اصناف و مشاغلی که نیازمند گاز مایع هستند اقدام و نسبت به ساماندهی آنان جهت ثبت سهمیه موردنیاز آنان اقدام نماید.

 در خصوص دریافت گاز نیرو‌های مسلح نیز توضیح داد: نیرو‌های مسلح برای دریافت گاز مایع مورد نیاز خود از طریق فرماندهی مربوط درخواست و میزان سهمیه خود را در سامانه سدف ثبت کرده و سپس از طریق اخذ تراکنش نسبت به دریافت فرآورده مذکور اقدام کنند.

افزایش یک درصدی مصرف سی ان جی در استان

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه در ادامه با اعلام آمار مقایسه‌ای انواع فرآورده‌ها در سه ماه سپری شده از سال جاری، افزود: مصرف سی ان جی در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد افزایش داشته است.

یاسمی با بیان اینکه منطقه کرمانشاه اولین منطقه‌ای است که تقریبا همه اداوات کشاورزی پلاک گذاری شده اند، تصریح کرد: برای سایر تراکتور‌های فاقد پلاک انتظامی؛ جهاد کشاورزی باید لیست کامل باقیمانده‌ها را با قید مکان محل فعالیت به پلیس امنیت اقتصادی و پخش منطقه کرمانشاه اعلام کند.

وی اظهار داشت: سازمان‌های متولی باید از واحد‌های تحت پوشش که متقاضی دریافت سوخت هستند، نظارت کرده و فعالیت یا عدم فعالیت و صحت آمار درج شده در سامانه سدف آن واحد‌ها را به اطلاع پخش منطقه و کمیسیون قاچاق برساند.

او به مصرف و توزیع بیش از ۲۶۵ میلیون لیتر فرآورده نفتی در سه ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت سه فرآورده نفت‌گاز، نفت سفید و نفت‌کوره با کاهش مصرف و بنزین با افزایش مصرف روبه رو بوده است.

یاسمی با بیان اینکه ۱۶۰ باب جایگاه سوخت در استان کرمانشاه فعال است، افزود که از این تعداد ۷۶ باب جایگاه سوخت سی ان جی است.

به گفته او روزانه بیش از پنج میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان توسط ۳۵۰ دستگاه نفتکش جابجا می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار