به مناسبت عید غدیر صورت گرفت
به مناسبت عید غدیر کاروان شادی در سطح محلات و معابر شهر دوگنبدان همراه با پخش سرود و توزیع ماسک توسط پرسنل شهرداری راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۸۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 29 July 2021

با شیوع ویروس منحوس کرونا و محدودیت در برگزاری مراسمات فرهنگی مذهبی و تجمعات یکی از ابتکارات و ایده های تبلیغ و ترویج شعائر اهل بیت علیهم السلام به ویژه در دهه ولایت و امامت راه اندازی و حرکت کاروان های شادی پیمایی در سطح شهر بوده است که در همین راستا به مناسبت عید غدیر کاروان شادی در سطح محلات و معابر شهر دوگنبدان همراه با پخش سرود و توزیع ماسک توسط پرسنل شهرداری راه اندازی شد.
شهردار گچساران در حاشیه این مراسم گفت : عید سعید غدیر،روز اکمال دین الهی،اتمام نعمت خداوندی،ابلاغ رسالت نبوی و اعلان ولایت علوی است که این عید اکبر را به عموم مسلمین جهان تبریک و تهنیت می گوییم .
ابراهیم قاسمی افزود: فضاسازی بقاع متبرکه اعم از تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین‌بندی صحن، راه‌اندازی کاروان‌های شادی با عنوان شمیم ولایت، برپایی مراسم جشن در صحن بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، قرائت دعای عرفه، اقامه نماز عید قربان، جشن میلاد امام هادی‌ (علیه‌السلام) و قرائت زیارت جامعه کبیره، جشن‌های مرتبط با عید غدیر، برگزاری جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی برگزاری مانور سلامت ، پخش شیرینی بین مردم ، ویزیت رایگان.تست کرونا فشار خون و.. با همکاری جمعیت هلال‌احمر در این ایام بصورت نمادین درجوار حرم مطهر امام زاده جعفر علیه السلام انجام گرفت.
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های دهه ولایت در شهرستان‌ منطبق با وضعیت رنگ‌بندی کرونایی اجرا شده است در خصوص برنامه‌های اجتماعی اجرا شده در این دهه اظهار داشت : یکی دیگر از فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، قربانی کردن و توزیع گوشت گرم و طبخ غذا بین فقرا و نیازمندان پیرامون بقاع متبرکه بود .
ریس سازمان اوقاف و امور خیریه گچساران هم اظهار داشت : با توجه به تاکید ائمه طاهرین (ع) بر فضلیت اطعام مومنین در روز عید سعید غدیرخم، توزیع غذای گرم بویژه بین نیازمندان در دستور کار قرار گرفته است؛ ضمنا تمام فرآیند طبخ، بسته‌بندی و توزیع 700پرس غذا از محل درآمد موقوفات مسجد شهیدان در قالب تبرک علوی با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام گرفت .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار