رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلانغرب از برگزاری دوره آموزش گلیم بافی و چیغ بافی برای بانوان علاقه مند در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ 31 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سیروس ادیب افزود: این دوره آموزشی به مدت ۸۰ ساعت و در ۲ گروه با ظرفیت ۲۰ نفر با هدف ایجاد اشتغال، احیا و حفظ صنایع دستی که از روزگار گذشته تاکنون در این منطقه وجود داشته،  به صورت رایگان زیر نظر مربیان مجرب برگزار شد.

وی با بیان اینکه به هریک از هنرجویان صنایع دستی در پایان دوره آموزشی گواهینامه مربوط به آن رشته ارایه و اعطا شد، اظهار کرد: ۵۰۰ صنعت گر در رشته‌های گلیم بافی، نخ ریسی، گیوه، منبت، معرق، آن گری سنتی  و البسه محلی تحت نظارت میراث فرهنگی فعالیت دارند.

ادیب ادامه داد: بیشتر صنعتگران در رشته نخ ریسی فعالیت می‌کنند و محصولات تولیدی آنها از طریق شرکت تعاونی مرتبط خریداری و در داخل و خارج از کشور به فروش می‌رسد.

وی گفت: شهرستان گیلانغرب از گذشته به لحاظ قطب نخ ریسی و مرغوبیت پشم از حیث بافت گلیم و فرش یکی از شهرهای دارای جایگاه برتر در سطح کشور و استان کرمانشاه بوده که محصولات تولیدی آن از حیث مرغوبیت و کیفیت در جایگاه دوم پس از هرسین قرار دارد.

رشته‌های صنایع دستی مطرح گیلانغرب شامل گلیم بافی موج بافی،  نمدمالی، سرمه دوزی، نازک کاری چوب، معرق و است،  گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۰ درصد این جمعیت در ۲۰۸ روستا ساکن هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار