معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان از باز شدن سامانه سلامت برای ثبت نام افراد ۴۳ تا ۴۹ سال خبر داد.
کد خبر: ۹۸۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 05 August 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی امروز در گفت وگو با خبرنگاران با ارائه گزارشی از مراکز فعلی واکسیناسیون در استان بیان داشت: مرکز روح الله با چهار ایستگاه تزریق، مرکز موسی بن جعفر (ع) با دو ایستگاه، مرکز امامزاده سید معصوم (ع) با چهار لاین و مرکز نمایشگاه دائمی استان با ۱۱ لاین تزریق آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

وی افزود: مرکز مصلی با پنج لاین، مرکز خودرویی با دو لاین، مرکز خیابان ۲۲ بهمن پردیسان با ۴ لاین، مرکز فرهنگیان با ۴ لاین و همچنین مرکز دانشگاه قم نیز با ۶ لاین در زمینه واکسیناسیون فعال هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان در عین حال به راه اندازی سه مرکز دیگر واکسیناسیون در روز جاری توجه داد و گفت: با افتتاح این سه مرکز در خیابان های مدرس و طفلان مسلم و همچنین مرکز دانشگاه آزاد پردیسان، ۱۶ لاین جدید تزریق به ظرفیت واکسیناسیون استان افزوده می شود.

وی با بیان این که علاوه بر این ۱۲ مرکز واکسیناسیون، پنج مرکز واکسیناسیون نیز در کهک، جعفریه، قنوات، سلفچگان و دستجرد مشغول ارائه خدمت به شهروندان هستند یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۵۷ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

محبی همچنین به باز شدن سامانه سلامت برای ثبت نام افراد ۴۳ تا ۴۹ سال اشاره و اذعان کرد: مراکز روستایی استان برای واکسیناسیون افراد بیش از ۳۵ سال و همه بیماران زمینه ای آماده اند.

وی با تاکید بر این که واکسیناسیون اقشاری مانند پلیس راهور، رانندگان حمل و نقل عمومی، خبرنگاران، جانبازان و خانواده معظم شهدا، دانشجویان علوم پزشکی و دامپزشکی، نظام روانشناسی، امور مالیانی و بازرسان صنایع، تمام و یا در حال تمام شدن است افزود: واکسیناسیون زندانیان، نیروی انتظامی، فرهنگیان، استادان حوزه و دانشگاه، بیماران دیابتی و فشار خون، بانک ها و همچنین دادگستری و پست آغاز شده و ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: واکسیناسیون رانندگان تاکسی های اینترنتی و تلفنی و همچنین رانندگان اتوبوس های برون شهری در کنار کارکنان مراکز تعویض پلاک و راه آهن نیز در آستانه آغاز شدن است.

وی با اشاره به درصد پوشش واکسیناسیون برای گروه های مختلف سنّی در استان بیان کرد: متأسفانه این درصد برای اکثر گروه های سنی در استان، کمتر از میانگین کشوری است، در حالی که مردم باید بدانند که واکسیناسیون نقشی مهم در کاهش شدت ابتلای احتمالی و همچنین کاهش محسوس مرگ و میر کرونایی ایفا می کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار