شادی وغمگین شدن ما نه به خاطر کم وزیاد شدن مرگ همنوعان بلکه ناشی از کم وزیاد شدن عددهاست !چرا ؟چون ما آرام آرام به عدد تبدیل شده ایم به همین راحتی ! تا از عدد خارج نشده وبه انسان تبدیل نشویم ،آش همین آش کاسه همین کاسه خواهدبود ! بیخیالی مسئولین و بازی آنان با  عدد ها صرفا  بخاطر بی ارزش شدن جان آدمها!
کد خبر: ۹۸۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 06 August 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::در گوگل وضعیت متوفیان ناشی از کرونا را بررسی می کردم ،به آماری خیره کننده دست یافتم !در آمار یازدهم مرداد ماه ،ایران با 366 نفر فوتی در صدر جدول قرار داشت ،در اغلب کشورهای جهان این عدد صفر بود ،دربین کشورهای اروپایی انگلیس 65مورد فوتی داشت . در کشورهای منطقه عربستان سعودی با 12مورد فوتی بعد از ایران  رتبه بعدی را به خود اختصاص داد.

نکته قابل تامل در این آمارها صفر شدن عدد فوتی ها در اغلب کشورهای عربی وهمسایه بود ! حتی افغانستان ! دقت کردید ؟! نوشتم حتی "افغانستان "کشوری چند حاکمیتی ،دو رییس جمهوره که حاکمیت بخش قابل توجهی از خاک خود را هم از دست داده است ،اما باز فوتی های کرونایش صفر است!

اما ما در کشوری زندگی می کنیم که از نظر ادعا  در پیشرفت در صدر کشورهای جهان قرار داریم اما به مقام عمل که می رسد حتی توان رقابت با کشور جنگ زده وبحران زده ای همچون افغانستان را هم نداریم . بررسی چرایی رسیدن کشورها به نقطه صفر و درجا زدن ما در محدوده صدگان رقمی مردگان کرونایی تنها این گزاره است که آنان بدور از توهم مسیری جدی برای واکسیناسیون عمومی مردمانشان را انتخاب کردند ،اما اینجا مسئولین مسیر دیگری را در پیش گرفتند.

نتیجه هم این شد درحالیکه در اکثر کشورهای جهان رفته رفته بساط این ویروس برچیده شده و مرگ ومیرها به صفر رسیده است ،اما مسئولین ما هنوز سرگرم بازی با پیک هایی متعددی هستند که این ویروس ریز نقش به آنان تحمیل کرده است ،بازی با پیک هایی که حاکم کوتی پایان مطلق آن خواهد بود !

اگر چرایی این رفتارهایی که کشور را در این وضعیت قرار داده   مورد بررسی قرار دهیم ،اگر از عمی ترین و یا با سواد ترین های مملکت چرایی آن را سوال کنید ،پاسخ آنها یکی است " مسئولین ما برای جان شهروندانشان تره خرد نمی کنند " مسئولین ما با برنامه ریزی ها وتصمیم گیری های غیرمنسحم ،غیرعلمی و احیانا برپایه تملق وچاپلوسی مقام های تخصصی !دنبال رقم زدن یک تراژدی همه کشی غمبار در تاریخ ایرانند !گویا شیوه تاریخ سازی خود را تغییر داده اند !

اینجا از بس حادثه ها مرگ آفریده اند که حضور ملک الموت در گوشه وکنار زندگی ما به امری بدیهی تبدیل شده است .هرگاه حادثه ای به وقوع پیوست و مرگی درآن رقم نخورد،آنوقت باید گفت جایی این کشور لنگ می زند !! مرگ چندین نفر براثر آتش سوزی وفروریختن ساختمان ،انفجار قطار ،سقوط هواپیما ،غرق شدن کشتی ،آتش سوزی پالایشگاه ،واژگونی اتوبوس خبرنگاران ،سربازان ،تصادف پی درپی جاده ای ،سیل ،زلزله و هر بحرانی که فکرش را بکنید به این کشور مرگ وعزا تحمیل کرده است !آری دراین کشور  دروازه مردن را خیلی گل وگشاد ساخته اند !

اینک هم که کرونا مرتب تغییر تابعیت می دهد وبا اشکال والقاب گوناگون می آید ودر هر موجش هزاران ایرانی را در کام خود می برد ، مسئولین هم صرفا عدد ها را علم کرده وبازی با آمارها را درپیش گرفته اند !شاید این بحران های مرگ آفرین آنچنان مرگ و از دست رفتن سرمایه های انسانی را عادی کرده که اینک در بحران کرونای سیاست زده ،انسان ها به عدد تبدیل شده اند !

شاید هم بی شماری صفرهای اختلاس ها ودزدی های آقازادگان ،آنقدر رقم ها را عادی کرده است که جان آدم ها هم بیمقداریش را به شکل یک عدد سه رقمی با صدگان ودهگان ویکان !نشان می دهد !آری اینجا جان ها آنقدر بی ارزش شده اند که صرفا حذف شدن  یک رقم از سه رقم، یا تک رقکی یا دورقمی شدن آنهاست که تعیین می کند شاد باشیم یا مغموم !

شادی وغمگین شدن ما نه به خاطر کم وزیاد شدن مرگ همنوعان ،بلکه ناشی از کم وزیاد شدن عددهاست !چرا ؟چون ما آرام آرام به عدد تبدیل شده ایم به همین راحتی ! تا از عدد خارج نشده وبه انسان تبدیل نشویم ،آش همین آش کاسه همین کاسه خواهدبود ! بیخیالی مسئولین و بازی آنان با  عدد ها صرفا  بخاطر بی ارزش شدن جان آدمها!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار