رقابت ۶۹ نفر در آزمون جامع هماهنگ گردشگری، عادی‌انگاری مقابله با ویروس کرونا، پلمب ۳۰ واحد اقامتی و گردشگری متخلف در سامان، لزوم نگاه جامع اعضای شوراهای اسلامی شهرها به مدیریت شهری و پیش‌بینی برداشت ۱۵ هزار تن گندم در شهرستان شهرکرد از خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری است.
کد خبر: ۹۸۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵ 06 August 2021

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۹ نفر در آزمون جامع هماهنگ دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری این استان شرکت و با یکدیگر رقابت کردند.

مهرداد جوادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این آزمون جامع همزمان با سراسر کشور و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در آموزشگاه باب‌الحوائج شهرکرد برگزار شد.

وی افزود: از مجموع شرکت‌کنندگان در آزمون جامع هماهنگ دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری چهارمحال و بختیاری ۱۶ نفر در رشته مدیریت فنی، ۲۸ نفر در بخش راهنمایان ایران و جهان‌گردی و ۲۵ نفر در حوزه راهنمایان طبیعت‌گردی با همدیگر به رقابت پرداختند.

جوادی تصریح کرد: ارتقای کمی و کیفی خدمات به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری مهم‌ترین هدف برگزاری آزمون جامع هماهنگ دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری به‌شمار می‌رود.

عادی‌انگاری آفت اصلی مقابله به ویروس کرونا است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرکرد گفت: عادی‌انگاری، آفت اساسی مقابله با این ویروس به‌شمار می‌رود.

ابراهیم بختیاری‌فر در ستاد شهرستانی مدیریت ویروس کرونا شهرستان شهرکرد تاکید کرد: با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان در رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا، رعایت تمامی شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های ویژه این وضعیت الزامی و اجباری است.

وی افزود: در همین راستا شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان شهرکرد ملکفند پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی زیرمجموعه خود را به‌ منظور جلوگیری از هرگونه تجمع، کنترل و مدیریت کنند.

بختیاری‌فر تصریح کرد: اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی در تمامی آرامستان‌های شهرستان شهرکرد از سوی شهرداری‌ها ضروری و برگزاری هرگونه مراسم عزاداری، ترحیم و عروسی تا اطلاع بعدی ممنوع است و با متخلفان و سهل‌انگاران این بخش برخورد قانونی می‌شود.

وی یادآور شد: در این مدت به‌جز گروه شغلی شماره یک، براساس دستورالعمل محدودیت‌های هوشمند، فعالیت سایر صنف‌ها از ساعت ۲۰ به بعد ممنوع است و تمامی رستوران‌ها، مراکز عرضه فست‌فودها، کافی‌شاپ‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها به‌صورت بیرون‌بر و تا ساعت ۲۲ مجاز به فعالیت هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرکرد اظهار داشت: تا زمان رفع محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی کنونی، فعالیت تمامی پاساژهای سربسته و تالارهای پذیرایی تعطیل است.

وی گفت: در این مدت تمامی فعالیت‌ها و رشته‌های ورزشی به‌جز رشته‌های گروه یک تعطیل است و مجاز به فعالیت نیستند.

بختیاری‌فر تاکید کرد: فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز و گروه‌های ورزش صبحگاهی در طول مدت اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی تعطیل است و اجازه فعالیت ندارند.

وی افزود: در این مدت تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند رعایت دستورالعمل‌های مرتبط با محدودیت‌های هوشمند و کاهش فعالیت کارکنان خود را براساس شیوه‌نامه‌های موجود در دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرکرد تصریح کرد: تا زمان رفع کامل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی، تمامی مراکز آموزشی تعطیل است و مجاز به فعالیت حضوری نیستند.

بختیاری‌فر یادآور شد: در این مدت ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرستان شهرکرد ممنوع است و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی مرتبط با ترددها، از سوی پلیس راه و با همکاری نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر و بسیج اعمال خواهد شد.

۳۰ واحد اقامتی و گردشگری متخلف در شهرستان سامان پلمب شد

مسوول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سامان گفت: ۳۰ واحد اقامتی و گردشگری شامل ۲۳ مرکز تفریحی و گردشگری و هفت باغ گردشگری در این شهرستان بنا به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سامان پلمب شد.

حمید لایق به تشدید نظارت‌ها بر فعالیت تمامی مراکز گردشگری و تفریحی شهرستان سامان اشاره و تاکید کرد: بازدیدهای مشترک نظارت بر مراکز اقامتی، گردشگری و تفریحی با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت از تیرماه امسال تشدید شده و در رابطه با ضرورت رعایت نکات بهداشتی تذکرهای لازم به فعالان این حوزه داده شده است.

وی افزود: تا زمان اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، پذیرش تورهای گردشگری در شهرستان سامان ممنوع است و نظارت بر اماکن اقامتی و بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراکز با جدیت ادامه دارد.

لایق تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های غیرمجاز مرتبط اسکان مسافر یا برگزاری تورهای غیرمجاز رصد و با متخلفان این حوزه براساس ضوابط قانونی برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: از تمامی مردم شهرستان سامان درخواست می‌شود تا به‌منظور حفظ سلامت خود و افراد جامعه، از پذیرش و اسکان مسافر یا افراد ناشناس خودداری و نسبت به رعایت پروتکل‌های اجتماعی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان گردشگری سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اعضای شوراهای اسلامی شهرها نگاه جامع به مدیریت شهری داشته باشند

فرماندار شهرکرد گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها نگاه جامع و کامل به مدیریت شهری در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشته باشند.

عبدالعلی ارژنگ در آیین تحلیف و انتخاب هیات‌رییسه اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای ۹ گانه شهرستان شهرکرد تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها از دخالت در امور اجرایی شهرداری‌ها بپرهیزند و برای موفقیت در اداره امور شهرهای خود شهرداران توانمند را انتخاب کنند.

وی تعامل سازنده بین اعضای شوراهای اسلامی شهرها و رعایت فرهنگ شورایی را ضروری برشمرد و افزود: اعضای شوراهای اسلامی برای ارتقای وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف تسریع در روند مهار و ریشه‌کنی ویروس کرونا بکوشند.

اعضای شوراهای اسلامی شهرها برای پیش‌بُرد امور با یکدیگر تعامل داشته باشند

فرماندار بن گفت: اعضای شوراهایی اسلامی شهرها برای پیش‌بُرد امور مختلف توسعه‌ای با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

کیانوش نادری در مراسم تحلیف و انتخاب هیات‌رییسه نخستین شورای اسلامی شهر یانچشمه از توابع شهرستان بن تاکید کرد: برای تسریع در روند توسعه همه جانبه و پویا در یانچشمه به‌عنوان یک شهر تازه‌تاسیس، نیاز به تلاش و فعالیت دوچندان است.

وی افزود: در همین راستا اعضای شورای اسلامی شهر یانچشمه نسبت به تقسیم وظایف و انتخاب نمایندگان ثابت برای حضور در جلسات و کارگروه‌های شهرستان بین از هم‌اینک اقدام کنند.

نادری تصریح کرد: تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهرها نسبت به قانون مدیریت شهری و شهرداری‌ها آگاهی کامل داشته باشند تا خواسته‌های منطقی و قانونی را از شهدار مطالبه کنند.

به گزارش ایرنا، بن در ۱۸ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

۱۵ هزار تن گندم از مزارع شهرستان شهرکرد برداشت می‌شود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال ۱۵ هزار تن گندم آبی و دیم از مزرعه‌های این شهرستان برداشت خواهد شد.

فرهاد رفیعی تاکید کرد: در سال زراعی‌جاری ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های شهرستان شهرکرد به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافت که به دلیل کاهش بارندگی، استمراز خشکسالی‌ها و سرمازدگی، حدود ۲۴ درصد از مزارع گندم آبی و ۶۰ درصد از مزارع گندم دیم این شهرستان دچار خسارت شد.

وی سطح کنونی برداشت گندم در شهرستان شهرکرد را پنج هزار و ۱۷۰ هکتار برشمرد و افزود: میانگین تولید گندم آبی چهار تن در هکتار و گندم دیم یک تن در هکتار است.

رفیعی تصریح کرد: گندم آبی کشت شده در زمین‌های کشاورزی شهرستان شهرکرد شامل ارقام پیشگام، میهن و حیدری و ارقام گندم دیم شامل سرداری و صدرا است.

وی یادآور شد: استفاده از بذرهای اصلاح شده و عاری از علف هرز با قابلیت تولید بالا، رعایت تناوب کشت، عمق کاشت و تراکم مناسب بذر، آبیاری به‌موقع، مبارزه به‌هنگام با انواع آفت‌، بیماری‌ها و علف‌های هرز، تغذیه گیاهی مطلوب و استفاده از ادوات کشاورزی مکانیزه از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش تولید محصولات کشاورزی مانند گندم به‌شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار