تابناک-معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه جامعه به مهارت گفت: این آمادگی وجود دارد که نیروهای موردنیاز صنایع را تربیت کنیم.
کد خبر: ۹۸۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷ 10 August 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس ؛ علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دیدار با امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: سازمان فنی و حرفه ای بالغ بر 600 مرکز در کشور دارد و 14 هزار نفر سرمایه انسانی دارد که 6 هزار نفر آن ها مربی هستند.


وی افزود: دامنه کار فنی و حرفه ای به بخش خصوصی نیز تسری پیدا کرده است و در این بخش حدود 11 هزار آموزشگاه در حال فعالیت هستند.


رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: یکی از اقدامات خوب در این دوره به جریان انداختن قانون صلاحیت حرفه ای در کشور است که دولت آن را مصوب کرده اما به دلیل اختلاف نظر برخی از وزارتخانه ها نهایی شدن آن به دولت آینده موکول شد.


وی بر لزوم خروج از مدرک گرایی و ارزش گذاری بر روی مهارت و توانمندی های افراد تاکید کرد و گفت: نظام آموزشی ما نتوانسته است افراد را با توجه به قابلیت هایشان به سمت مهارت های مورد نیاز جامعه هدایت کند و متاسفانه نگاه تحقیر آمیزی هم نسبت به بحث مهارت آموزی و رشته های فنی وجود داشته است که موجب اشکال در روند جامعه شده است.


اوسط هاشمی تصریح کرد: در بحث مهارت باید به سمت یک بازنگری در جامعه حرکت کنیم و جایگاه رفیع این امر را در جامعه مشخص کنیم با توجه به اینکه بحث مهارت آموزی امر خداوند متعال است و حضرت نوح(ع) نیز در ساخت کشتی و حضرت داوود(ع) در ساخت سپر مهارت داشته اند.

 

وی عنوان کرد: خروج مهارت از غربت باید دنبال شود و هر شخصی که از برد کلام برخوردار است بایستی این مهم را دنبال کند چرا که در جامعه عمدتا به شغلی فکر می کنیم که قیمتش را دیگران تعیین می کنند اما مهارت توسط خود شخص تعیین قیمت شده و به او حریت می بخشد.


معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ایران از گذشته مهد مهارت بوده‌است و این موضوع را کسی نمی تواند نفی کند با این تفاوت که امروزه ابزار و تکنولوژی هایی داریم که پیش از این نداشتیم و بایستی با این ابزار انقلابی در عرصه مهارت ایجاد کنیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: قانون این مجوز را به ما داده است که با صنابع بزرگ وارد ارتباط شده از محل 9 درصد ارزش افزوده اصناف و خدمات و سمت‌های تولیدی و صنعتی تا سقف 10 درصد در زمینه آموزش و تربیت انسانی فعالیت کنیم و این امر فرصت ارزشمندی برای ترتیب نیروی ماهر است.

وی اظهارداشت: 45 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در حال مهارت آموزی هستند تا پس از دانشگاه مستقیم وارد بازار کار شوند و در صورت اعلام نیاز صنایع آمادگی ایجاد آموزشگاه آزاد را نیز داریم تا نیروهای مورد نیاز آنان را آموزش دهیم.


انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار