تابناک-معاون وزیر کار گفت: مهارت باید با توجه به استانداردهای روز دنیا بروز رسانی شود و برای این مهم آمادگی همکاری با مراکز صنعتی را داریم.
کد خبر: ۹۸۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 11 August 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حاشیه بازدید از مجتمع کشتی سازی فراساحل و افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای این مجتمع که با همراهی معاون امور اقتصادی استانداری و هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بود اظهارداشت: مرکز جوارکارگاه یعنی سرمایه را روی هم انباشتن و بروزرسانی مهارت ها و چگونگی کسب توانمندی برای صیانت از وضع موجود است و در تلاش هستیم در اکثر واحد های بزرگ کشور  جای پای خود را باز کنیم.


وی افزود: دانش آموختگان و افراد جویای کار وقتی متوجه شوند با کسب مهارت به فرصت های شعلی دست پیدا می کنند قطعا به این سمت و سو تمایل پیدا می کنند و تقاضا در این امر بالا خواهد رفت.

معاون وزیرکار بیان کرد: ما به استانداردهایی می اندیشیم که هویت جهانی داشته باشد چرا که گواهینامه های جهانی قابلیت ترجمه  دارد و حاضریم استانداردهای کشتی سازی را  تدوین کنیم که مبنای آن آموزش، تدریس و صدور گواهی نامه است .


اوسط هاشمی تصریح کرد: این امر می تواند ما را به سمت بروز رسانی در مهارت ها حرکت کند؛ صنایعی که تاریخ انقضایشان سر رسیده است تاریخ مهارت آن هم سر رسیده است و به اقتضای تاریخ انقضای مهارت و پایین آمدن عمر تکنولوژی ما نیازمند بروزرسانی مهارت ها هستیم در غیر اینصورت ریزش دور از ذهن نخواهد بود.


 وی عنوان کرد: از اینکه بین فنی و حرفه ای و کشتی سازی پیوند و ارتباط شکل گرفته است خوشحالیم و به این پیوندها نیاز داریم برای اینکه بازار به ما نیاز دارد و باید بتوانیم نیاز بازار کار را تامین کنیم.

 

معاون وزیرکار اضافه کرد: باید زمینه ساز اشتیاق کارکنان برای بروزرسانی مهارت شان را ایجاد کنیم و این آمادگی را داریم که طرح سنجش تمام کارکنان کشتی سازی را اجرا کنیم و هر کس از مسیر سنجش توانست صلاحیت خود را به اثبات برساند بدون شرکت در کلاس ها می تواند گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای را کسب کند.

 

وی تصریح کرد: قانون این اجازه را به ما می دهد از محل مالیات های مجتمع های صنعتی تا 10 درصد برای مراکز برنامه های مهارت افزایی ایجاد کنیم.


معاون وزیر کار خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 350 استاندار پتروپارس را تحویل دادیم و الان هم با شرکت ملی نفت کاری را شروع کرده ایم و پذیرفته اند از استاندارهای سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده کنند و این اولین بار در کشور است.


انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار