آیین جهانی عزاداری شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برگزار که طی آن ندای لالایی اصغر(ع) به یاد مظلومیت های امام سوم شیعیان و طفل ۶ ماهه کربلا طنین انداز شد.
کد خبر: ۹۸۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 13 August 2021

به گزارش تابناک قم، آیین عزاداری شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر بانوی کرامت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در محوطه باز ترتیب یافت.

همزمان با برگزاری آیین سوگواری حضرت علی اصغر(ع) مادران کودکان خویش را بر روی دست گرفته و هم نوا با مداحان به زمزمه «لالایی گل زهرا لالایی علی اصغرم» پرداختند و برای گریه ها و تشنگی این کودک تشنه لب اشک ماتم ریختند.

در ابتدای این آیین خطبا طی مطالبی از عظمت و جایگاه حضرت علی اصغر(ع) سخن گفته و سپس مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی پرداختند.

گفتنی است به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر استان مراسم امسال با حضور کمتری از علاقه مندان برگزار و این آیین بصورت مستقیم از شبکه های اجتماعی پخش شد.

در این آیین مادران با در دست داشتن کودکان خود که سربندهای یا علی اصغر(ع) بسته بودند حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این آیین کودکان خویش را بر روی دست گرفتند تا مظلومیت طفل ۶ ماهه کربلا را به تصویر بکشند.

همچنین آیین مشابهی نیز صبح امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران با حضور جمعی از مردم ترتیب یافت.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد طفل ۶ ماهه در روز عاشورا، از سوی مسلمانان در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود. این همایش امسال همزمان در ایران و ۴۵ کشور ترتیب یافت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار