پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت: نذر خون از تاسوعا تا پایان ماه صفر ادامه دارد و اهداکنندگان تنها به تاسوعا و عاشورا اکتفا نکنند،نیاز به خون یک نیاز دائمی است.
کد خبر: ۹۸۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 22 August 2021

پژمان صالحی فر در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: وضعیت ذخایر خونی استان در شرایط نرما است اما باتوجه به این که پلاکت تاریخ انقضای طولانی ندارد عملا لفظ ذخیره کردن برایش کاربردی نیست و تنها آن را ۳ روز میتوان نگهداری کرد و بیمارانی که نیاز به پلاک دارند از جمله بیماران سرطانی و جراحی قلب پلاکت باید به صورت روزانه تهیه شود، علاوه بر این که ذخایری برای موارد پیش بینی نشده نیاز داریم که باید همیشه آماده باشد.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و رسم نذر خون در این ماه،افزود: در ایام تاسوعا و عاشورا سازمان انتقال خون فعال و مردم در طرح نذر خون شرکت کرده، در شب تاسوعا ۳۲ نفر و در روز تاسوعا ۱۹۸ خونگیری و در روز عاشورا ۳۴۸ نفر از مردم برای اهدا خون مراجعه کردند.

وی خاطر نشان کرد: طرح نذر خون از اول محرم تا پایان ماه صفر است و امیدوارین منحصر به روز تاسوعا و عاشورا نشود و در روزهای آینده نیز طرح نذر خون ادامه یابد و افرادی که میخواهند در این طرح شرکت کنند به صورت فردی یا ارگان، شرکت و... تیم سیار به شرط این که تعداد اهدا کننده هایشان قابل قبول باشد به محل اعزام می شود.

صالحی فر بیان کرد:نسبت به سال گذشته اهدا خون حدود ۱٠ درصد رشد داشته،اما از طرف دیگر حدود ۱۸ درصد درخواست نیاز به فرآورده های خونی مراکز درمانی نسبت به سال گذشته بیشتر شده و این موضوع گواه این است که حداقل به میزان درخواست مراکز درمانی اهدای خون نیز باید افزایش یابد.

وی در پایان گفت: در استان کرمانشاه روزانه به حدود ۲٠٠ واحد خون نیاز داریم و این مقدار باید به صورت روزانه اهدا شود تا بتوانیم ذخیره ی مناسب داشته و جوابگوی بیمارستان ها باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار