پرتوی:
تابناک آذربایجان غربی: پیشکسوت و بازیکن اسبق تیم ملی والیبال ایران گفت: تک تک بازیکنان باید با تمام وجود در اختیار سرمربی و کادر فنی باشند و برنامه های طراحی شده را به خوبی در داخل زمین پیاده کنند.
کد خبر: ۹۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 21 September 2015

عزیز پرتوی روز دوشنبه پس از شکست 3 بر صفر تیم ملی والیبال ایران برابر تیم استرالیا در جریان مسابقات جام جهانی ژاپن و انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: تیم ایران ثبات و انسجام تیمی ندارد و در مقابل هر تیمی، روش جدیدی در پیش می گیرد و این امر به هیچ وجه در تفکرات حرفه ای جایگاهی ندارد.

وی اظهار کرد: تیمی که بازیکنان آن در سطح حرفه ای بازی می کنند نباید این چنین دچار افت و خیزهای فاحش و چشمگیر شود.
پرتوی گفت: امروز تیم ملی ایران در هر سه ست دیدار با استرالیا در امتیازهای بالای 23 امتیاز از دست داده است و این نشان می دهد که بازیکنان تاثیر گذار ما در زمان های حساس عملکرد قابل قبولی نداشته اند.
وی افزود: سرمربی تیم ملی استرالیا با کنار گذاشتن ادگارد داویچ پشت خط زن با سابقه خود و جایگزین کردن بازیکنی 20 ساله به نام کارول که چپ دست هم هست، بهترین بازی را مقابل ایران به نمایش گذاشت.
پرتوی ادامه داد: عدم انسجام دفاعی تیم ملی ایران و ضعف در دریافت توپ های برگشتی عامل مهمی در قبول شکست برابر استرالیا بود ضمن این که دو بازیکن سرعتی استرالیا نقش مهمی در پیروزی تیم شان داشتند.
وی گفت: عملکرد ضعیف ایران در زدن سرویس های هدفدار در زمان های حساس نیز بر تضعیف روحیه سایر بازیکنان تاثیر دارد علاوه بر اینکه تعویض ها نیز تاثیر خوبی نداشت.
پرتوی اضافه کرد: نقاط ضعف تیم ملی ایران باید هر چه زودتر آسیب شناسی شود تا ما بتوانیم برای کسب سهمیه المپیک ریودوژانیرو در مسابقات انتخابی اردیبهشت ماه در ژاپن همچنان امیدوار باشیم.
بازیکن اسبق تیم ملی ایران گفت: مسوولان فدراسیون والیبال ایران به جای میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا باید برای میزبانی مسابقات انتخابی المپیک تلاش می کردند چرا که در این صورت تیم ملی ایران با حمایت تماشاگرانش ، انگیزه بیشتری برای کسب سهمیه المپیک پیدا می کرد.
وی گفت: با قبول شکست ایران برابر تیم های آسیایی همچون استرالیا محبوبیت ایران در قاره کهن آسیا زیر سوال می رود که امیدوارم این وضعیت هر چه زودتر پایان یافته و تیم ایران به روزهای اوج گذشته برگردد.
وی افزود: به یقین حضور قدرتمند و منظم بازیکنان تیم ملی پس از بازگشت از جام جهانی در رقابتهای لیگ ایران می تواند به پویایی و کسب آمادگی هر چه بیشتر بازیکنان کمک کند.
به گزارش ایرنا ، نهمین روز سیزدهمین دوره جام جهانی والیبال از صبح امروز (دوشنبه) با شش دیدار در دو سالن متروپلیتن و یویوگی شهر توکیو پیگیری شد.
در سومین مسابقه سالن متروپلیتن تیم های ایران و استرالیا به مصاف یکدیگر رفتند که ملی پوشان ایران در این مسابقه 3 بر صفر مغلوب استرالیا شدند تا در ناباوری مغلوب یک تیم آسیایی شده باشند.
شاگردان اسلوبودان کواچ در سه ست متوالی و با امتیازهای 27 بر 25، 27 بر 25 و 25 بر 22 مغلوب سبزپوشان استرالیا شدند تا ششمین شکست خود در این رقابت ها تجربه کرده باشند.
والیبال بزرگسالان ایران در چند سال اخیر مغلوب هیچ تیم آسیایی نشده بود و این شکست و واگذاری نتیجه دو ست برابر ژاپن در این رقابت ها، زنگ خطر والیبال ایران را به بلندترین صورت به صدا درآورد.
ایران و استرالیا صرف نظر از جدال های آسیایی شان، در جریان مسابقاتی که مستقیم زیر نظر فدراسیون بین المللی والیبال برگزار می شود، تاکنون شش بار با یکدیگر بازی کرده اند که سهم ایران چهار پیروزی و سهم حریفش هم دو برد بوده است. نخستین برد استرالیا برابر ایران در انتخابی المپیک 2012 لندن بود که والیبال ایران را از صعود ناامید کرد و خود به جای ایران سهمیه کسب کرد.
تیم ملی والیبال ایران فردا سه شنبه در دهمین مسابقه خود در جام جهانی به مصاف کانادا می رود.
به گزارش ایرنا ، عزیز پرتوی متولد 1332 (ارومیه) یکی از بزرگان والیبال ایران و ملی پوشان تیم ملی در دهه 50 و 60 است که با حضور در تیم های تاج و دخانیات تهران کارنامه درخشانی دارد و در هر سه دوره مسابقات جام پاسارگارد دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی را کسب کرده است.
پرتوی از اولین نسل والیبالیست های شهرستان ارومیه است که توانست با تلاشی بسیار خود را در والیبال ایران اثبات کند و به همراه محمود محب و یدالله کارگر پیشه جزو سه بازیکن ارومیه ای تیم ملی در بازیهای آسیایی 54 تهران شود.
وی در سال 1350 در مسابقات والیبال جام کوروش کبیر در تهران به همراه تیم منتخب ارومیه مقام قهرمانی ایران را برای استان آذربایجان غربی کسب کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار