استاندار ایلام با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون ۳۰ درصد جامعه هدف ایلام در برابر کرونا واکسینه شدند، گفت: این میزان ۱۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۹۸۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 22 August 2021

به‌ گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری در ستاد استانی مبارزه با کرونا استان ایلام اظهار داشت: با توجه به تعطیلی ۶ روزه کشور با هدف کاهش ابتلا و نظارت بر اصناف و بازار امیدواریم تا اخر هفته شاهد عبور از این پیک باشیم.

وی افزود: همکاری همه اعم از مردم، اصناف، بازار و غیره در این مدت مناسب بوده و امیدواریم بازار و اصناف که قشر آسیب پذیری هستند همچنان پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: هم اکنون ۴۴۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند و این روند به شکلی ادامه دارد که کار ما در حوزه درمان سخت تر می شود و پزشکان و کادر درمان خسته هستند.

نوذری اضافه کرد: تاکنون ۱۶۴ هزار و ۱۴۳ دز واکسن معادل ۳۰ درصد در استان تزریق شده و ۲۰ هزار دز دیگر وارد شده و با پیگیرهای مداوم در حال رایزنی برای دریافت دزهای بیشتر هستیم.

وی استقبال مردم از واکسن را مناسب اعلام کرد و گفت: تنها راه عبور از این پیک سخت و خطرناک تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم است.

استاندار ایلام ادامه داد: پارک ها، اماکن تفریحی، آرامستان ها و رستوران ها بجز رستوران های بیرون بر همچنان باید تعطیل و پاساژها و بازار نیز با رعایت پروتکل ها و نظارت باز باشند.

نوذری در خصوص تامین پرستار و پزشک برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایلانم نیز بیان کرد: هلال احمر و تامین اجتماعی در حوزه درمان و هر دستگاهی که قادر به همکاری در این زمینه است این نیروه ها را در اختیار دانشگاه قرار دهد.

وی در خصوص برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین نیز افزود: با توجه به درپیش بودن مراسم اربعین در صورت برگزاری این همایش باید یک برنامه ریزی مدون و کشوری از سوی ستاد ملی کرونا تصویب شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در صورت عدم برگزاری اربعین نیز قطعا با ترددهای غیر مجاز برای ورود به کشور عراق روبرو خواهیم بود و باید در این خصوص نیز برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی، شهرستان های ایلام، دهلران، دره شهر، مهران، آبدانان، چرداول، بدره، ایوان و چوار در وضعیت قرمز و سیروان، هلیلان و ملکشاهی نیز در وضعیت زرد قرار دارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار