ريس كميسيون خدمات شهري شوراي شهر بندرعباس مطرح کرد:
تابناک-عضو شورای شهر بندرعباس گفت: با توجه به شرایط شغلی آتش نشانان و کارگران تنظیف و فضاي سبز شهرداری بندرعباس، بايد توجه ویژه‌ای به این اقشار زحمتکش درخصوص واکسیناسیون شود.
کد خبر: ۹۸۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 27 August 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،احمد کناری نژاد اظهار کرد: همانطور که می دانیم آتش نشاني از مشاغل پرخطر جامعه است ،آتش نشانان در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت‌اند و جان خود را برای نجات همنوعان خود به خطر می اندازند.

 

وی افزود: حتي تصور شهري بدون آتش نشان فاجعه اميز است و به خطر افتادن جان و مال وسلامت مردم را به همراه دارد ،اما همان آتش نشاني که حاضر است جانفشاني كند در شرایط بحراني فعلي جان خودش به خطر افتاده است.

خبر دردناك فوت يكي از آتش نشانان شهر بندر عباس به واسطه بيماري كرونا بسيار اندوهناك بود ،اين مساله زنگ خطري بود براي مسولين كه بايد هر چه سريع تر اقدام جدي و فوري براي واكسناسيون آتش نشانان صورت پذيرد 

 

این عضو شورا ادامه داد: اگر در یک ایستگاه آتش نشانی تعدادی از کارگران به کرونا مبتلا شوند قطعا قرنطينه وخانه نشین خواهند شد حال در هنگام بروز حوادث برای شهر و شهروندان چه کسی آماده خدمت به مردم خواهد بود.؟

 

وی تصریح کرد: با متوقف شدن فعالیت یک ایستگاه آتش نشانی در شهر، اگر حادثه ای رخ دهد جان شهروندان به خطر می‌افتد، پس واکسینه شدن آتش نشانان در شرایط فعلی امري لازم ضروري است 

وی با بیان اینکه: آتش‌نشانان دارای زندگی جمعی اجتناب‌ناپذیر هستند، ادامه داد: آتش‌نشانان مواجه اجتناب‌ناپذیري با شهروندانی دارند که به کمک آتش‌نشانان نیاز دارند. از همین‌رو با توجه به اینکه در شرایط اضطراری امکان فاصله‌گذاری اجتماعی برای آتش‌نشانان وجود ندارد، لازم است آتش‌نشانان در اولویت قرار بگیرند.

 

کناری نژاد اضافه کرد: ١٤٨٨ نفر از کارگران تنظیف و ٨١١نفر از پرسنل فضاي سبز که زحمت پاکیزگی و طراوت و زيبايي شهر را برعهده دارند، و اگر نباشند سلامت و بهداشت محیط را نخواهیم داشت ، به توجه ويژه اي نياز دارند و هرچه زودتر بايد واکسینه شوند.

 

کناری نژاد خاطرنشان کرد: تاکنون ٨٥٠ نفر از نیروهای تنظیف و ١٠٠نفر از نيروهاي فضاي سبز واکسینه شده اند،اين در حالي است كه تعداد شاغلين در این بخشها چند برابر بيشتر ازنفراتي است كه تا امروز واكسينه شده اند و با توجه به شتاب و سرعت عملي بيشتري كه در امر واكسناسيون عمومي صورت گرفته خيلي از پرسنل با شرايط سني اعلام شده ميتوانند واكسن تزريق كنند ،اما ساز و كار تزريق واكسن و تعين جامعه هدف در ابتدا بايد طوري تعريف ميشد كه كارگران زحمتكش شهرداري ها و پرسنل آتش نشاني زودتر از اين واكسينه ميشدند تا خطري انها را تهديد نكند 

 

وي افزود : خوشبختانه پرسنل زحمتكش ارامستان بندر عباس كه مانند كادر درمان در خط مقدم شرايط بحراني كرونا خدمت مي كنند واكسينه شدند ، اما در بخشهايي كه ذكر شد با توجه به پيگيريهايي كه از سال گذشته انجام شده هنوز اقدام موثري صورت نگرفته ومتاسفانه ٣٢ نفر از آتش نشانان به كرونا مبتلا شده اند و هنوز هيچ واكسني به انها تزريق نشده است 

وي خاطر نشان كرد : اميدواريم با چاره انديشي به موقع مسولين مربوطه اقدام عملي و ثمر بخشي در اين حوزه اتفاق بيفتد ،زيرا جان و مال شهروندان به وقت حادثه با جانفشاني و از خودگذشتگي آتش نشانان حفظ خواهد شد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار