رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حدود ۹۹۲ هزار نفر در فارس، نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۳۳ هزار دوز واکسن کرونا به مردم فارس تزریق شده است.
کد خبر: ۹۸۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ 29 August 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: دکتر مهرزاد لطفی که همچنان به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان بستری است ظهر یکشنبه از طریق ویدئو کنفرانس در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با بررسی آخرین وضعیت کرونا در فارس، مصوبات پیشین این ستاد را ارزیابی و دستورات لازم را صادر کرد.

او با اعلام اینکه نزدیک به ۹۹۲ هزار نفر در فارس، نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: تا کنون بیش از یک میلیون و ۵۳۳ هزار دوز واکسن کرونا به مردم فارس تزریق شده است.

دکتر لطفی با اشاره به انجام ۱۲۴ مأموریت اورژانس فارس برای انتقال بیماران علامت دار و مشکوک به کووید ۱۹ به بیمارستان‌های استان طی روز گذشته، ساده انگاری را مهمترین عامل افزایش موارد ابتلاء و فوت در استان دانست.

او افزود: متأسفانه برخی از افرادی که پیامک نوبت دهی واکسن دریافت کرده‌اند، از دریافت واکسن خودداری می‌کنند که در این زمینه توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود در برابر این بیماری و افزایش ایمنی عمومی در سطح جامعه، در این اقدام مراقبتی مشارکت کنیم.

رئیس دانشگاه با این تاکید که به محضِ بروز علائم، زمان طلایی درمان کرونا را از دست ندهیم و هرچه سریع‌تر برای درمان اقدام کنیم، اضافه کرد: لازم است برای رهایی هرچه زودتر از این بحران، خانواده خود و اطرافیان را به رعایت جدی تر اصول بهداشتی تشویق کنیم.

او از خانواده‌ها خواست تا به صورت مجازی با یکدیگر در تماس باشند و از دورهمی های خانوادگی و حضور در میهمانی‌های شلوغ به ویژه در فضای سربسته بپرهیزند.

دکتر لطفی یادآور شد: در این ایام که با گسترش قابل توجه چرخه‌های انتقال این بیماری مواجهیم، تا آنجا که امکان دارد در خانه بمانیم و در صورت ضرورت خروج از منزل، از ماسک استفاده کنیم.

برچسب ها: واکسن ، تزریق واکسن ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار