مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: طرح باغداری در ۳۵۰ هکتار از اراضی شیب دار این استان امسال با هدف جلوگیری از فرسایش خاک اجرایی شد.
کد خبر: ۹۸۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 30 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی‌ اصغر زارعی افزود: ۲۲۰ هکتار این اراضی در زمین‌های ملی و ۱۳۰ هکتار نیز در اراضی کشاورزی شهرستان‌هایی که سالانه بیش از ۳۰۰ میلیمتر بارندگی در آنها وجود دارد، ایجاد شده‌ است.
وی ادامه داد: این باغ‌ها در اراضی شیب دار شهرستان‌های اراک، شازند، خنداب، خمین، کمیجان و زرندیه که از بارندگی بهتری نسبت به شهرستان‌های دیگر استان مرکزی برخوردار بود، اجرایی شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: طرح ایجاد باغ در اراضی شیب دار در زمین‌های دیم شهرستان‌های استان مرکزی اجرا می‌شود و بر این اساس گونه‌های کم آب‌بر از جمله بادام، زرشک، بادام کوهی، انگور و گل محمدی در این اراضی کشت شد.
زارعی گفت: جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، ایجاد درآمد اقتصادی در روستاها، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش تولید محصول و ایجاد زمینه صادرات محصولات کشاورزی از جمله اهداف اجرای طرح ایجاد باغ در اراضی شیب دار استان مرکزی است.
وی افزود: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ایجاد این باغات در استان مرکزی پرداخت شده و جهاد کشاورزی از آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات و کمک‌ها بلاعوض برای اجرای این طرح در اراضی شیب دار استان برخوردار است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: متقاضیان ایجاد باغ در اراضی شیب دار می‌توانند با مراجعه به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند. زارعی، تعهد این سازمان برای تحقق طرح باغ در اراضی شیب دار استان در سال جاری را ۱۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: حدود ۲ و نیم برابر این تعهدات امسال اجرایی شده ‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار