معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در ۵ ماهه اول امسال ۶۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۶۷ میلیون دلار از گمرکات استان به ۸۲ کشور جهان صادر شده است.
کد خبر: ۹۹۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 31 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، جعفر اصغری در حاشیه وبینار تشریح بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادارت سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ گفت: در ۵ ماهه اول امسال ۶۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۶۷ میلیون دلار کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۷ درصد و از نظر ارزش ۵۳ درصد رشد دارد.
وی، انواع هیروکربن ها، شمش آلومینیوم، پلی اتیلن، مصنوعات فلزی و کاشی و سرامیک را عمده‌ترین کالا‌های صادراتی استان اعلام کرد که به ۸۲ کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و ازبکستان ارسال شده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از واردات ۵۰ هزار تن کالا به استان در این مدت خبر داد و افزود: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۴۷ درصد افزایش دارد و از نظر وزن سه درصد کاهش را نشان می‌دهد.
اصغری گفت: محصولات و تجهیزات خط تولید، کالا‌های واسطه‌ای و مواد اولیه خطوط تولید را عمده‌ترین کالا‌های وارداتی است که از ۴۱ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، آلمان، ترکیه و هند به استان وارد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار