مدیر کل انتقال خون همدان گفت: اهدا کنندگانی که علائم سرماخوردگی یا مشکوک به کرونا داشته باشند مجاز به اهداء خون نیستند.
کد خبر: ۹۹۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲ 03 September 2021
مدیر کل انتقال خون همدان گفت: اهدا کنندگانی که علائم سرماخوردگی یا مشکوک به کرونا داشته باشند مجاز به اهداء خون نیستند.

به گزارش تابناک همدان، افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون همدان گفت:در بسیاری از استان‌ها شیوع کرونا سبب کاهش چشمگیر اهدای خون شده، اما در استان همدان این گونه نبوده و مردم در بدترین شرایط هم از کمک به بیماران نیازمند خون غفلت نکردند.

او افزود: پیش از اپیدمی ویروس کرونا تیم‌های سیار سازمان انتقال خون همدان در شهرستان‌ها حضور یافته و اقدام به پذیرش اهداکنندگان می‌کردند، اما در شرایط بحرانی کرونا و ترس از بروز مشکلات جبران ناپذیر که ناشی از ناتوانی در رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی است، فعالیت تیم‌های سیار به تعلیق درآمده است.

محمدی با تاکید بر اینکه هیچ گونه کمبودی در زمینه تأمین خون مورد نیاز بیماران استان وجود ندارد اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون دو هزار واحد خون مازاد از همدان به استان‌های دیگر ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون همدان با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی فعالیت تیم‌های سیار ما در شهرستان‌ها به حالت تعلیق درآمده، بیان کرد: آمار اهدای خون در استان همدان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش یافته است.

محمدی گفت: خون‌های مازاد همدان به استان‌هایی مانند گیلان، تهران و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۷ هزار و ۱۴۵ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۱۶ نفر پذیرش شده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار