شهردار قم از بودجه حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی درمانگاه سیدالشهداء (ع) شهرداری قم در سال جاری خبر داد و خواستار بازنگری در ارائه تسهیلات درمانی به رانندگان حمل و نقل عمومی بر اساس این بودجه شد.
کد خبر: ۹۹۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 06 September 2021

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد که امروز در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر سخن می گفت با اشاره به مصوبه هفته قبل این شورا درباره ارائه تسهیلات درمانی به رانندگان حمل و نقل عمومی اذعان کرد: این طرح قطعا دارای بار مالی است و باید تکلیف آن بر اساس کار کارشناسی دقیق تر مشخص شود.

وی ادامه داد: به نظر می رسد اطلاعات لازم و کافی برای تدوین این لایحه وجود نداشته است و از این رو ضرورت بازنگری در آن احساس می شود.

شهردار قم سپس به بودجه حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی این درمانگاه در سال جاری توجه داد و اظهار کرد: درآمد متصور این درمانگاه در سال ۱۴۰۰، حدود ۷۵۰ میلیون تومان است و از این رو، یارانه حدود دو میلیارد تومانی برای هزینه های این درمانگاه در سال جاری لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس، لازم است تا موضوع تسهیلات درمانی رانندگان حمل و نقل عمومی بویژه در بحث بیمه و تفاوت هزینه های مربوط به پزشک عمومی و پزشک متخصص مجددا مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد.

شهردار قم همچنین گفت: در عین حال ارائه تسهیلات درمانی ممکن است افزایش مراجعه به این درمانگاه را به دنبال داشته باشد که در این صورت باید برای افزایش پرسنل این درمانگاه و هزینه های مربوط به آن هم چاره اندیشی شود.

و اما معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این باره بیان کرد: بررسی های مربوط به این لایحه در هفته های اخیر نشان می دهد که ارائه تسهیلات درمانی به رانندگان حمل و نقل عمومی سبب افزایش هزینه های درمانگاه سیدالشهداء (ع) نخواهد شد، بویژه آن که رانندگان تاکسی دارای بیمه تکمیلی هم هستند.

عباس ذاکریان افزود: البته این مصوبه می تواند به صورت آزمایشی و برای ۶ ماه اجرایی شود تا بر اساس بازخورد اجرای آن، تصمیم نهایی را گرفت، ضمن آن که هزینه های اضافی احتمالی مانند افزایش تعداد پرسنل درمانگاه نیز می تواند توسط خود سازمان تاکسیرانی تأمین شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار