کوتاهی در زمینه دفع آبهای سطحی از سوی شهرداری‌های خوزستان تخلف است
کد خبر: ۹۹۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲ 08 September 2021

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان مطالعات شبکه آب های سطحی همه شهرهای استان را مهم دانست و گفت: اگر شهرداری در این زمینه اقدام لازم را انجام ندهد قطعا به هیات تخلفات اداری معرفی می شود.

فاضل عبیات در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب اهواز اظهار با بیان اینکه تاکنون برخی از شهرداری های استان که در انجام مطالعات شبکه آب های سطحی کوتاهی کرده اند به هیات تخلفات اداری معرفی شدند افزود: شهری می تواند بودجه لازم را برای دفع آب های سطحی دریافت کند که مطالعات لازم در این زمینه را انجام داده باشد.

به گفته مهراب فلسفی زاده مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان تاکنون ۱۶ شهردار به دلیل کوتاهی در انجام مطالعات شبکه دفع آب‌های سطحی به هیات بازرسی معرفی شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه موضوع شبکه دفع آب های سطحی از مهم ترین چالش‌های استان خوزستان است اظهار داشت: در هر نشستی موضوع دفع آب های سطحی یکی از ضروری ترین مسائل مطرح شده در وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: موضوع فاضلاب اهواز باید در بخش های لایروبی، مطالعات دفع آب‌های سطحی، طرح جامع فاضلاب و طرح های ضربتی پیگیری شود.

عبیات با بیان اینکه لایروبی به عنوان موضوعی مهم در آبگرفتگی معابر در بارندگی های پیش رو اقدامی پیشگیرانه است، تصریح کرد: در نشست گذشته، مسئولیت تامین ماشین های مورد نیاز برای لایروبی شبکه و بعضی از کانال های موجود در شهر اهواز بین سه تا چهار شرکت مستقر در خوزستان تقسیم شد ضمن اینکه مصوب شد کانال منتهی به نهر مالح لایروبی و برای خروجی فاضلاب و آب های سطحی در شرق اهواز آماده شود.

وی به پروژه های مشترک بین آبفا و شهرداری در زمینه دفع آب های سطحی اشاره کرد و گفت: در منطقه کیانشهر اهواز فاضلاب و آب های سطحی اهالی را با مشکل جدی مواجه می کند لذا آبفا باید پروژه های خود را در این منطقه تکمیل کند.

فرزان عباسیان معاون فاضلاب شرکت آبفای خوزستان نیز در این نشست با تقدیر از اقدام نیروی انتظامی برای دستگیری سارقان درب های منهول فاضلاب گفت: تاکنون سه هزار درب منهول فاضلاب در خوزستان به سرقت رفته که نیروی انتظامی توانست در شادگان یکی از سارقان را دستگیر کند و سارق اهوازی نیز تحت تعقیب است.

در این نشست مصوب شد تا شرکت توسعه نیشکر، مناطق نفت خیز جنوب، سپاه پاسداران و سازمان آب و برق خوزستان ماشین های مکانیزه مورد نیاز لایروبی فاضلاب را تامین کنند و در اختیار شهرداری اهواز قرار دهند. تاکنون تنها شرکت توسعه نیشکر و مناطق نفت خیز به تعهدات خود در این رابطه عمل کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار