مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان این که با اجرای نظام آموزشی شش، سه، سه این استان با کمبود شدید معلم ابتدایی روبرو است گفت: امکان تامین معلمان دوره ابتدایی مورد نیاز در مدارس استان با وجود محدودیت های قانونی در جذب نیروهای جدید و ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بسیار دشوار است.
کد خبر: ۹۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ 23 September 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمیدرضا آذری این سخنان را سه شنبه در جشن شکوفه ها که همزمان با سراسر کشور و به صورت نمادین در دبستان دکتر حسابی ناحیه 2 شیراز برگزار شد، بیان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در این باره با اشاره به نبود دانش آموز پایه دهم در سال تحصیلی جدید این مساله را زمینه ساز شکل گیری پدیده معلمان مازاد در مقطع متوسطه عنوان کرد و گفت: شماری از معلمان دوره متوسطه برای رفع نیازهای آموزشی در مقطع ابتدایی مشغول تدریس می شوند.
آذری با بیان این که شمار نوآموزان کلاس اولی در فارس افزایش بسیار اندکی دارد گفت: امروز حدود 75 هزار کلاس اولی به مدرسه رفتند و از فردا اول مهرماه، افزون بر 800 هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل می شوند.
بنا بر اعلام مدیرکل آموزش و پرورش فارس، آیین آغاز سال تحصیلی جدید چهارشنبه اول مهرماه با حضور مسوولان کشوری و استانی در شیراز برگزار می شود.
به گفته آذری، 75 هزار معلم در حدود هشت هزار مدرسه استان فارس مشغول فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار