تابناک: مديركل پزشكي قانوني استان اصفهان، اعلام سكته راننده تريلي در حادثه نطنز- كاشان را اظهار نظري شخصي دانست و گفت: به طور طبيعي، تعيين علت فوت راننده تريلي، منوط به حاضر شدن جواب آزمايشات و جمع‌بندي همه يافته‌ و نتايج آزمون‌هاي سم‌شناسي و آسيب‌شناسي است و پس از آن، پزشكي قانوني در مورد علت فوت اين فرد اظهار نظر خواهد كرد.
کد خبر: ۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲ 03 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، ساعت ۱۹ و ۱۵ دقيقه روز سه‌شنبه ۵ اسفندماه جاري بود كه یک دستگاه اتوبوس مسافربری در آزادراه کاشان – اصفهان، به شدت با یک دستگاه تریلر برخورد کرد و متاسفانه بر اثر وقوع اين حادثه، ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

ماجرا از اين قرار بود كه بنابر تشخيص علت حادثه در ساعات اوليه، راننده تريلر بر اثر خواب‌آلودگي از جاده منحرف و پس از برخورد با گاردريل‌ها و شكستن آنها به مسير مخالف وارد شده و با يك دستگاه اتوبوس مسافربري كه از سمت اصفهان به مقصد تهران در حركت بود، برخورد كرد.
راننده تريلي قبل از وقوع حادثه، سكته كرده بود
پس از آن، سيد مسعود واحدي، مدير عامل شركت ساخت و نگهداري آزادراه اصفهان روز شنبه نهم اسفندماه در گفتگو با خبرنگار ايمنا گفت: گويا بر اساس كالبدشكافي انجام شده در پزشكي قانوني، راننده تريلي قبل از وقوع حادثه، سكته كرده و فرمان خودرو را به شدت به سمت چپ مي‌چرخاند و با زاويه حدود ۹۰ درجه با گاردريل ها برخورد مي‌كند؛ اگر اين برخورد با زاويه كمتر صورت مي‌گرفت و راننده هم به جاي سكته، به خواب رفته بود، خودرو منحرف و راننده بيدار مي‌شد.
واكنش‌هايي كه در گام نخست، بدون جواب مسوولان مربوطه باقي ماند
پس از انتشار صحبت‌هاي مدير عامل شركت ساخت و نگهداري آزادراه اصفهان در خبرگزاري ايمنا، واكنش‌هاي زيادي از سوي برخي مسوولان شهرستان كاشان نسبت به اظهار نظرهاي مطرح شده در اين خبر صورت گرفت و تماس‌هاي زيادي در رد آن صحبت‌ها با اين رسانه برقرار شد؛ شايان ذكر است، پس از آن، تلاش ايمنا، براي انجام مصاحبه با مسوولان پزشكي قانوني استان اصفهان و شهرستان كاشان بي نتيجه ماند.


تا اينكه صبح روز سه‌شنبه ۱۲ اسفندماه، در تماسي كه روابط عمومي پزشكي قانوني استان اصفهان با خبرنگار ايمنا برقرار كرد، پيشنهاد انجام مصاحبه با مديركل پزشكي قانوني استان به سرانجام رسيد.
سكته راننده تريلي، تنها يك اظهار نظر شخصي بوده است
دكتر علي سليمان‌پور در اين خصوص به خبرنگار ايمنا گفت: بر اساس اظهار نظر فرمانده پليس راه استان اصفهان و با توجه به اينكه شواهد و قرائن در صحنه تصادف، عدم وجود هيچ عارضه خاصي در جاده و يا مشكل فني براي خودرو را نشان مي‌داد، لذا مرجع قضايي و پليس، خواستار بررسي دقيق‌تر موضوع و تعيين علت فوت راننده تريلي شدند.
وي افزود: پس از انتقال جسد راننده تريلي به پزشكي قانوني، بررسي اوليه و كالبدگشايي جسد در مورد متوفي انجام شد و به منظور بررسي‌هاي تكميلي براي انجام آزمايشات مختلف سم شناسي و آسيب‌شناسي در خصوص بافت‌هاي مختلف بدن وي، نمونه‌گيري صورت گرفت و اكنون بررسي‌ها در دست انجام است.
مديركل پزشكي قانوني استان اصفهان تصريح كرد: به طور طبيعي، تعيين علت فوت راننده تريلي، منوط به حاضر شدن جواب آزمايشات و جمع‌بندي همه يافته‌هاي مرتبط با معاينه ظاهري، كالبدشكافي و نتايج آزمون‌هاي سم‌شناسي و آسيب‌شناسي است و پس از آن، پزشكي قانوني در مورد علت فوت اين فرد اظهار نظر خواهد كرد.
دكتر سليمان‌پور ادامه داد: بر همين اساس، اظهار نظري را كه از طرف پزشكي قانوني نقل قول شده است، رد مي‌كنيم چراكه تاكنون، پزشكي قانوني هيچ اظهار نظري درخصوص علت فوت راننده نداشته است.
تعيين علت فوت راننده تريلي، حداقل دو هفته پس از انجام نمونه‌برداري از جسد
وي خاطرنشان كرد:‌ نتايج آزمايشات تكميلي و تخصصي كه مورد درخواست پزشك معاين بوده است، هنوز در دست انجام است و نتيجه آن مشخص نيست.
مديركل پزشكي قانوني استان اصفهان اظهار كرد: آزمايشات سم‌شناسي براي بررسي وجود يا عدم وجود مواد مخدر و ساير تركيبات، مانند مواد روان‌گردان، مواد مخدر، ساير سموم، تركيبات و داروهاي خواب آور در بدن متوفي انجام مي‌شود؛ نمونه‌هاي بافت‌شناسي نيز نشان مي‌دهد كه آيا واقعا عارضه‌ي خاصي در قلب يا ساير بافت‌هاي بدن متوفي وجود داشته است يا خير؟
وي تاكيد كرد: مقدمه‌ي انجام آزمايشات و بررسي‌هاي مذكور، باقي ماندن نمونه‌ها و فيكساسيون آنها است كه اين كار، حداقل دو هفته زمان نياز دارد؛ يعني نمونه‌ها بايد قبل از بررسي تكميلي،‌ دو هفته در فرمالين بماند تا فيكس شود و قابليت بررسي داشته باشد؛ پس از اين دو هفته، مراحل بررسي تخصصي انجام مي‌شود و نتيجه آن در اسرع وقت به مراجع ذيربط اعلام مي‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار