تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت چهل و یکمین هفته دفاع مقدس ، روز سه شنبه ششم مهرماه ۱۴۰۰ در دبیرستان دوره اول پسرانه شاهد شهر یاسوج ، دیگر شهرهای استان و هم‌زمان در مدارس سراسر کشور نواخته شد.
کد خبر: ۹۹۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱ 29 September 2021

زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت چهل و یکمین هفته دفاع مقدس ، روز سه شنبه ششم مهرماه ۱۴۰۰ در دبیرستان دوره اول پسرانه شاهد شهر یاسوج و دیگر شهرهای استان ، هم‌زمان در مدارس سراسر کشور نواخته شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ، مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به تفکیک دو زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت ، گفت : امسال در یک ابتکار ، جالب به همه مناطق بخشنامه ای ارسال شد که زنگ ایثار و  بازگشایی در دو زمان متفاوت برگزار شود .
هادی زارع پور با اشاره به سخن رهبری که فرمود "دوران دفاع مقدس اوج افتخارات مردم ایران است " افزود : کسانی که جنگ تحمیلی و آن دسیسه بزرگ را طراحی کردند بر این تصور بودند که در همان ابتدا تهران را تصرف کند اما دیدند که با مقاومت و دفاع جانانه رزمندگان ایران مواجهند و در همان ابتدای تهاجم زمینگیر شدند.
زارع پور با اشاره به دلیل عدم موفقیت تهاجم رژیم بعثی و هم پیماننش در تصرف خاک ایران ، گفت : امام فرمود "ان ها حساب همه چیز را کردند جز معنویت مردم " را در حالی که دو عنصر ایمان و توکل به خدا را ندیده بودند و برگ برنده ما در دفاع مقدس همین توکل و ایمان به خدا بود.
نواختن زنگ ایثار و مقاومت با حضور مسئولین / دفاع مقدس تمام شد اما دفاع از مقدسات نه + فیلم و تصاویر
دو هدف برگزاری آئین "زنگ ایثار و مقاومت"
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، در خصوص چرایی برگزاری این مراسم گفت : اولین وظیفه ما و هدف از برگزاری این آئین ، ادای احترام به ایثار ها و از خودگذشتگی های رزمندگان دفاع مقدس در مقابل تهاجم دنیای کفر به وطن عزیزمان ایران بود چرا که ما دیدیم رزمندگان ، ایثارگران و مدافعان ایران عزیز در دفاع مقدس در مقابل بیش از ۵۰ کشور حامی رژیم بعثی با همه توان ایستادند و تمام معادلات نظامی آن روزها را به هم زدند .
کورش دلشاد افزود : موضوع دوم در برگزاری این آئین ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ از نسلی به نسل دیگر است و اینجا وظیفه آموزش و پرورش برای تحقق چنین هدف والایی سنگین است .
دلشاد ادامه داد : تمام ساحت های سند تحول بنیادین ، تربیتی است و این سند تکلیف ما را در تربیت نیروهای انسانی در طراز جمهوری اسلامی مشخص کرده است .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت : وظیفه ما جهت دار نمودن تعلیم و تربیت به سمت فرهنگ سازی ارزش ها است و می بینیم خروجی چنین فرهنگ سازی ، دانش آموزانی مانند شهید لندی که در  مکتب شهید سلیمانی پرورش یافته است و به درون آتش می زند تا همنوعان خود را نجات دهد .
دلشاد در پایان گفت : اموزش و پرورش فرایندی چند کانونی است یعنی صدا و سیما ، دستگاه های فرهنگی و بسیاری از دستگاه های دیگر وظیفه پیشبرد آن را دارند که در این زمینه آخرین مرحله ان اموزش و پرورش است بنابراین همه باید در این زمینه کار کنند .
فیلم / در ادامه با توجه به تقاران هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی یکی از مداحان به نوحه خوانی پرداخت .
فیلم/نواختن زنگ ایثار و مقاومت 
پایان بخش این آئین نواختن نمادین زنگ ایثار و مقاومت توسط مسئولین آموزش و پرورش و سپاه بود که هادی زارع پور در این خصوص گفت : دوران دفاع مقدس تمام شده است اما دفاع از مقدسات تمام نشده است .
 
گزارش تصویری مراسم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار