امام جمعه شهرستان خمیر مطرح کرد ؛
تابناک-حجت الاسلام والمسلمین صالحی گفت : با وقف کردن از بخشی دنیای مادی خویش می توان زمینه زندگی جاودانه و عمر دراز معنوی و مملو از اثرات خیر را ایجاد نمود .
کد خبر: ۹۹۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 09 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،حجت الاسلام والمسلمین صالحی امام جمعه شهرستان بندرخمیر ضمن تبریک هفته وقف اظهار داشت: آنچه در زمان ما همان گونه که با برداشت صحیح از روایات وعمومیت معنایی آیات در مورد تاکید بر اهل خیر و صدقه دادن باید مورد مداقه جدی قرار گیرد این است که وقف مصداق خیر کثیر است والبته ماندگار با شئون و وجوه مختلف که حقیقتا لازم برای دنیای امروز است، جریان سازی شود

 وی افزود: گاهی مشاهده می‌شود که در تعاریف عزیزان مبلغ ودانشمند در این حوزه یعنی وقف، انسداد در نیات وجود دارد و با همان گزاره‌های گذشته امورات را به پیش میبرند در حالی که اساساً وقف همسان با حوادث در هر عصر می‌تواند شکل بگیرد.

 

امام جمعه شهرستان بندرخمیر گفت: حقیقت وقف یعنی ایجاد ساختار مستحکم و دژ استوار برای دین ودنیای مسلمین در برابر تهاجمات فکری و اعتقادی است

در این راه الزام سه گانه ای وجود دارد که عبارت است از اولا پردازش تخصصی به عنوان شاخص مهم درفقه الاقتصاد یعنی مسئله وقف به عنوان شناسنامه ماندگار مؤمنین، وتحکیم وتثبت قوت اقتصادی نظام اسلامی لازمه دوم، تشریح وملموس نمودن اثر وقف در جامعه با استفاده از ابزار ورسانه های مختلف خصوصا فضای مجازی و سومین نکته لازم، تشکیل کمیته تخصصی برای اجتهاد ملزومات روز برای تقویت بنیه دینی، اعتقادی، اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... جامعه است.

 

وی در پایان با تشکر از مجموعه پر تلاش اوقاف شهرستان، خاطرنشان کرد : خداوند متعال به همه عزیزان در جهت خدمت به اسلام و مسلمین توفیق عنایت فرماید .

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار