کاشت روزانه هزار نهال در جنوب تهران

کارشناس مرکز آموزش گل و گیاه شهرداری منطقه 20 گفت: از 23 بهمن تا 27 اسفند ماه سال جاری روزانه هزار نهال در جنوب تهران کاشته می شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷ 03 March 2015

اکرم عسگری در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: با توجه به درخواست و ثبت نامه متقاضیان در سامانه 137 بسیاری از منازل، مدارس، مساجد، بیمارستان ها و مراکز فرهنگی ضمن آموزش نهال رایگان کاشت می شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت شهروندان نقطه قوت این طرح زیست محیطی است، افزود: نهال کاری با مشارکت شهروندان درعرصه های فضای سبز شهری نیز با حضور روزانه دو هزار شهروند علاقه مند در حال اجراست.

عسگری توسعه فضاهای سبز خانگی و ارتقا آگاهی شهروندان برای حفظ و نگهداشت فضاهای سبز شهری را از اهداف این طرح برشمرد و بیان داشت: طرح کاشت نهال هر ساله در آستانه روز درختکاری انجام می شود که در سال جاری با توجه به طرح کمپین آسمان آبی و زمین پاک مدیریت شهری تهران با حساسیت بیشتر و نگاه ویژه تا پایان سال اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، تا روز درختکاری، یک صد و 50 هزار نهال مثمر و غیرمثمر به این منطقه اضافه می شود، گفت: در این طرح زیست محیطی، آموزش های مقدماتی و تخصصی به شهروندان ارائه می شود و سپس با اهداء نهال های رایگان، نسبت به کاشت آن در فضاهای معین و آماده شده اقدام می کنند.

کارشناس مرکز آموزش گل وگیاه شهرداری منطقه 20 ادامه داد: علاوه بر اقداماتی که با مشارکت شهروندان انجام می شود، فضاهای سبز عمومی در بوستان ها، حاشیه اتوبان ها و معابر نیز از سوی کارشناسان فضای سبز بهسازی و ترمیم می شود و در صورت نیاز نهال های جدید سازگار با محیط کاشته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار