دستگاه‌ها اجرایی طرح‌های زیست‌محیطی اجراکنند

کد خبر: ۱۰۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 28 September 2015
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: مسائل زیست محیطی نباید بخشی دیده شود لذا تمامی دستگاه‌ها و آحاد جامعه مکلف به حفظ محیط زیست و اجرای طرح‌های ارتقای زیست‌محیطی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، معصومه ابتکار ظهر امروز در نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: رشد سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در حمایت از طرح‌های زیست محیطی تلقی شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن رسانه‌ها و حمایت از تشکل‌ها می‌تواند تأثیرات بسیاری را در طرح‌های زیست‌محیطی داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: اهمیت مسئله محیط زیست کشور برای همه قشرهای مختلف مردم روشن است لذا تعامل و همکاری در این بخش می‌تواند به عنوان یکی از موفقیت‌های ما در بخش طرح‌های زیست‌محیطی باشد.

ابتکار خاطرنشان کرد: مدیریت پسماند، دفن اصولی پسماندهای صنعتی و بیمارستانی نیز به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان به شمار می‌رود که لازم است تدابیر اساسی برای جمع‌آوری دقیق این پسماندها انجام شود.

وی بر حفظ باغات و فضاهای سبز تأکید کرد و گفت: استفاده درست از این منابع نقش بسیار تأثیرگذاری در داشتن محیط زیستی سالم و هوایی پاک خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور گفت: البته ایجاد و احداث فضاهای سبز نیز باید در دستور کار قرار گیرد که البته ایجاد این فضاها نیز نیازمند رعایت حقوق آبیاری است.

ابتکار بیان داشت: کاشت گونه‌های مقاوم با کم‌آبی و سازگار با محیط زیست و همچنین ایجاد کمربند سبز البته با رعایت دقیق حقوق آبیاری نیز می تواند سهم اساسی در محیط زیست داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار