آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه هرمزگان با 7 هزار دانشجو

سال تحصیلی جدید با ورود هزار و54 دانشجوی جدید در دانشگاه هرمزگان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 29 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس دانشگاه هرمزگان گفت : 70 درصد دانشجویان جدید در مقطع کارشناسی و بقیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل خواهند کرد.

شیخی افزود : با ورود دانشجویان جدید در سال تحصیلی جدید 7 هزار و 300 دانشجو در 98 رشته دانشگاه هرمزگان مشغول به تحصیل شدند.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت : از این شمار 35 رشته در مقطع کارشناسی ، 40 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 23 رشته در مقطع دکتری است .

شیخی گفت: برنامه راهبردی دانشگاه در حال تدوین است که در این برنامه تلاش می شود متوازن با شرایط و ظرفیت های استان در بخش دریا ، صنعت و کشاورزی و معادن رشته دانشگاهی ایجاد شود.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه نیز که برنامه دریا محور است با کمک مراکز دانشگاهی از ظرفیت های دریا در حل بحران آب ، حمل و نقل و آبزیان استفاده می شود.

استاندار هرمزگان نیز گفت: دانشجویان موتور محرکه توسعه کشور هستند که باید پس از فارغ التحصیلی به انسانی متعهد و متخصص برای جامعه تبدیل شوند.

جادری افزود: هرمزگان ظرفیت های و امکانات بی نظیری دارد که دانشجویان می توانند با کمک مراکز پزوهشی و پارک های علم و فناوری این فرصت ها را تبدیل به سرمایه کنند.

وی گفت: تلاش می شود هرمزگان به دو مرکز بزرگ ترانزیت و فناوری اطلاعات تبدیل شود و از این طریق با جذب افراد متخصص برای هزاران نفر شغل ایجاد می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار