سهم خواهی برخی اصلاح طلبان در مقابل توسعه استان

حسین بشیری گیوی
کد خبر: ۱۰۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 04 October 2015

با نزدیک شدن به اسفندماه، زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی، شدت اختلافات و جبهه گیری ها در درون جبهه اصلاح طلبان استان اردبیل افزایش یافته است.

به وضوح می توان گفت که تمامی جریانات در استان اردبیل مسئولیت داشته اند و نتیجه کار آنها استان عقب مانده امروزی است. به طوری که مسئولین استان بارها متذکر شده اند که درآمدسرانه در استان اردبیل دوبرابر کمتر از درآمدسرانه متوسط کشوری است. اگر درآمد سرانه متوسط کشوری حداقل 9میلیون تومان باشد در استان اردبیل این رقم در حدود4میلیون تومان در نوسان است. در تمامی شاخص های توسعه استان اردبیل در قسمت پایین جدول قرار دارد.

پس از استان شدن، اردبیل شاهد استانداران متعدد با گرایش های مختلف بود. برخی از استانداران سیاسی بودن، برخی گرایشات مذهبی داشتن ،برخی گرایشات رادیکال داشتن با این حال همچنان استان اردبیل از عقب ماندگی رنج می برد.

ولی با آمدن استاندار خدابخش گفتار توسعه در استان اردبیل بیدار و با طرح مگا پروژه ها سرزنده شد. استاندار خدابخش بر زخم کهنه و درد اصلی استان ما دست گذاشت و با طرح های متعدد درصدد رفع این درد کهنه است.

در این میان برخی از دوستان اصلاح طلب که شکست خود را در به ثمر رسیدن پروژه های استاندار خدابخش می دیدند، بر آن هستند فضای اقتصادی شکل گرفته را از بین ببرند و حتی این پروژه ها را به شکست بکشانند. متأسفانه دوستان نمی دانند که اگر پروژه های استاندار خدابخش به شکست بیانجامد بر حساب اصلاحات و اعتدال نوشته خواهد شد.

و دوستان خوب بدانند شهروندان در این سال ها صبر و تحمل درد و رنج و شکنجه را به خوبی یاد گرفته اند، همچنانکه در سال 84 با جریانات سیاسی اصلاح طلب تسویه کردند با اینکه خودشان نیز درد و رنج کشیدند ولی بر روی دست اصلاح طلبان داغی ماندگار گذاشتند تا پس از این فیل شان یاد هندوستان نکند.

دوستان اصلاح طلب کاری نکنند که این واقعه تلخ این بار در استان اردبیل بار دیگر شکل بگیرد. در صورتی که نیروهای اصلاح طلب و اعتدال گرا در سطح ملی به اجماع می رسند در استان اردبیل از تفرقه رنج می برند.

در فضاهای مختلف اعم از فضاهای مجازی فضای مطبوعات، فضای سرمایه گذاری، فضای کسب و کار، فضای ناامیدی از توان استاندار خدابخش و... را مسموم می کنند و حتی در برخی موارد چنان بحث می کنند که تمام کارها و عملکرد اقتصادی صورت گرفته در اندک زمان را نیز نادیده می گیرند و حتی منکر قضیه می شوند.

دوستان بدانند؛

-اولا اگر پروژه های اقتصادی استاندار خدابخش شکست بخورد به حساب اصلاحات و اعتدال نوشته می شود.

-دوما با تخریب استاندار خدابخش نیروهای خودی پس از خدابخش نه استاندار خواهند شد و نه در حوزه مدیریت استان نقش خواهند داشت.

-سوما تا به امروز اردبیل استانداری همچون خدابخش نه به خود دیده است و نه خواهد دید،اگر استان اردبیل زیر ساخت های توسعه را در این زمان تکمیل نکند دیگر نمی تواند این پروسه را به سرانجام برساند.استاندار خدابخش اخلاق را از مهندس بازرگان ،سیاست را از رئیس جمهور اصلاحات و قضاوت را از مکتب عظیم قرآن به ارث برده است.

-چهارما برای موفقیت در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری محوریت استاندار خدابخش لازم و ضروری است تنها چهره ای که می تواند عامل و شاخص اتحاد شود استاندار خدابخش است در غیر این صورت اصولگرایان خیز خود را برداشته اند و قطعا پیروز خواهند داشت، هم پول دارند و هم اینکه برخی از گزینه هایشان را تا حد تقدس عملگرایی نهادینه کرده اند.

در هر روی در زمان اندکی که تا انتخابات باقی مانده است تمامی نیروها هم باید از پروژه های استاندار خدابخش حمایت کنند و تک روی و تفرقه افکنی را کنار بگذارند و هم اینکه در حوزه سیاسی کمک کنند تا نارسایی ها رفع شوند. اگر نیروهای اصلاح طلب حول محور استاندار خدابخش حرکت کنند قطعا هم استان اردبیل سود خواهد برد هم اینکه آنها به خواسته هایشان خواهند رسید.

برای فائق شدن بر درد کهنه عقب ماندگی اتحاد تمامی نیروهای اصلاح طلب و اعتدال گرا لازم است. تمامی نیروها باید انرژی خود را در روند توسعه استان آزاد و بسیج کنند. حال که استاندار خدابخش گفتار توسعه استان را مطرح کرده حمایت از وی حمایت از توسعه استان محسوب می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سید کمال الدین علوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
باسلام فارغ از بررسی ابعاد شخصیتی وشخصی آقای خدابخش ونقاط ضعف و قوت ایشان هیچ اصلاح طلبی را سراغ ندارم که حتی در زمان حاکمیت استانداران اصولگرانیز مانع پیشرفتشان در حوزه های اقتصادی وعمرانی باشند وحتی در مقطعی که همه مدیران ارشدش در اتاقی محصور بودندوبعضا به خاطر نداشتن میز در نماز خانه مینشستند از ارایه تجربیات خود دریغ نداشتند بالتبع اینان به توفیق خدابخش خیلی تمایل خواهند داشت ولی هیچکدام از موارد مطروحه خاصه فرمایشات حضرتعالی که به نظر حقیر از پختگی لازم برخوردار نبوده ودر برخی موارد بوی اتهام نیز از آن استشمام میشود دلیل خوبی برای اغماض از کاستیها ونارساییها نمیباشد برادر عزیزم انشاالله که فرمایشات شما مخلصانه بوده وبدور از اغراض دنیوی باشد ولی نیک بدانید که دکتر خدابخش هیچ وقت نمیتواند محور اصلاح طلبان واعتدالیون باشد چرا که ما بزررگان شایسته ای در این وادی داریم که هزینه ها داده وکتکها خورده اند وجز به اعتلای کشور واستان نیاندیشیده اند البته شاید هم به بازرگان وخاتمی وووو شباهت ندارند امابه اصلاحات با عمق جان معتقدند در مرام خود ثابت قدم /اگر شما دوست عزیز را بیشتر میشناختم بیشتر سخن میگفتم اما از ترس اینکه خدای نکرده موجب تکدر گردم به این مقدار بسنده مینمام وبرایتان درود میفرستم
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
تا به امروز اردبیل استانداری همچون خدابخش نه به خود دیده است و نه خواهد دید،.....استاندار خدابخش اخلاق را از مهندس بازرگان ،سیاست را از رئیس جمهور اصلاحات و قضاوت را از مکتب عظیم قرآن به ارث برده است.


فقط من مانده ام که این آقا این علم غیب را از کجا بدست آورده که میگوید استانداری در توان خدابخش دیگر نخواهد آمد
واقعا شما چنین قلمی را قلم کارشناس میدانید یا قلم یک مجیز گوی ناشی؟

ناشیگری قلم از ادبیات آمرانه پیداست
کاش ایشان به جای اینکارها اندکی درس می خواند و قران را در ردیف افراد قرار نمی داد
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
آقا جان تو مجبور نیستی بنویسی نه به خدابخش خدمت کرده ای نه به خودت نه به قلم . مهمتر از همه تا توانسته ای ارزش قلم را هم پایین آورده ای
من نمیدانم که هستی اما اینکاره نیستی.
این از زرنگی تابناک است که نوشته تو را چاپ کرده است تا با یک تیر دو نشان بزند .هم به استاندار نشان دهد که تیز ترین انتقاد از مخالفین تو را چاپ میکنم وهم به افکار عمومی نشان دهد که چنین قلمهای ناشی وافکار سطحی سخنگوی رسانه ای استاندار است
استانداری مثل خدابخش نخواهد آمد یعنی چه آقا
وحی شده برایت ؟
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: جدا از اینکه سایت تابناک اردبیل به انعکاس تمامی دیدگاهها در چارچوب قانون واخلاق معتقد است، اما لازم به تذکر می دانیم که نویسنده این مطلب از دوستان فرهیخته وتحصیلکرده استان هستند و جناب خدابخش هم نقاط قوت بسیار والبته مثل هر مدیر دیگری احتمالا نقاط ضعفی داشته باشند و ما در راستای پیشرفت استان همه دیدگاهها را در چارچوب یاد شده منتشر می کنیم
سینا واحد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
در مورد مطلب بالا باید عرض کنم که وقتی سهم خواهی در هر زمان مخصوصا در زمان انتخابات یکی از بلاهایی است که طیف اصلاح طلب به آن دچار می شوند . بعضی از این افراد آنقدر ظزفیت کم سیاسی دارند که حاضرند سر دوستان خود را زیر پا گذاشته و برای پیشرفت خود رجز بخوانند ، باید از تمامی ظرفیت اجتماعی و سیاسی خود حمایت کرد تا پیروز میدان شد و نباید بگذاریم آدم های کم طرفیت به پست و مقام برسند واز موقعیت های سیاسی وقت استفاده لازم را ببرند.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار