افزایش هر ساله قیمت خرید تضمینی گندم منطقی نیست

دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمانشاه بالا بردن هر سال نرخ خرید تضمینی گندم را منطقی نمی داند و معتقد است: قیمت خرید تضمینی گندم باید ثابت باشد.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 05 October 2015
دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمانشاه بالا بردن هر سال نرخ خرید تضمینی گندم را منطقی نمی داند و معتقد است: قیمت خرید تضمینی گندم باید ثابت باشد.

سجاد احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه قیمت 1350 تومان برای خرید تضمینی گندم در سال آینده به شورای اقتصاد پیشنهاد شده است، گفت: به نظر می رسد این رقم نرخ خیلی خوبی باشد.

احمدی با بیان اینکه نمی‌توان هر سال قیمت خرید تضمینی گندم را بالا برد، گفت: سال گذشته جلوی افزایش زیاد قیمت خرید تضمینی گندم گرفته شد و امسال هم مقدار کمی افزایش خواهد داشت.

دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم باید ثابت باشد، گفت: برای بالا بردن قیمت خرید تضمینی محصولی مثل گندم باید منافع صنفی و ملی را در نظر گرفت.

احمدی با بیان اینکه بالا بردن هر سال نرخ خرید تضمینی گندم مناسب و منطقی نیست، گفت: این کار باعث بالا رفتن قیمت نان می شود و اصلا مطلوب نیست و بهتر است دولت به جای بالا بردن قیمت خرید تضمینی گندم به کشاورزان یارانه تولید بدهد.

احمدی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم را تا یک سقف خاص می توان بالا برد، گفت: باید از طرق دیگر برای بالا بردن بنیه مالی کشاورزان برنامه ریزی کرد، چراکه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم افزایش قیمت نان را در پی خواهد داشت که قیمت نان را به دلیل اینکه قوت غالب مردم است نمی توان خیلی بالا برد.

دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمانشاه برنامه ریزی برای بالا بردن دانش فنی کشاورزان در راستای افزایش عملکرد گندم را راهکار دیگر حمایت از گندم کاران دانست و گفت: در حال حاضر متوسط عملکرد گندم خیلی پایین است.

احمدی در ادامه فاصله تولید بین کشاورزان معمولی و نمونه را زیاد دانست و گفت: برنامه ریزی برای کم کردن این فاصله کاری چندان مشکلی نیست و با اندکی برنامه ریزی می توان میزان عملکرد در واحد سطح را به میزان چشمگیری افزایش داد و از این طریق درآمد کشاورزان را بالا برد.

وی در ادامه بهترین زمان برای تعیین نرخ خرید تضمینی گندم را قبل از آغاز فصل کشت توسط کشاورزان دانست و گفت: تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در شهریور ماه نقش مهمی در برنامه ریزی کشاورزان برای پرداختن به کشت گندم دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار