عطر شهدا فضای دمق را فرا گرفت

دو پرستوی عاشق جزیره مجنون و فاو امروز چهارشنبه با بدرقه کاروانی از زمینیان با خاک هم آغوش شدند تا سوار بر بال ملائک به دیگر همرزمان خود بپیوندند.
کد خبر: ۱۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ 07 March 2015

دو پرستوی عاشق جزیره مجنون و فاو امروز چهارشنبه با بدرقه کاروانی از زمینیان با خاک هم آغوش شدند تا سوار بر بال ملائک به دیگر همرزمان خود بپیوندند.

به گزارش ایرنا؛ شاید بتوان شب گذشته را طولانی ترین شب اهالی شهر دمق برشمرد شبی را که مادران و پدران تسبیح گویان برای دمیدن صبح دعا می کردند تا به بدرقه انسان هایی از جنس ملکوتیان بروند.

دیشب اهالی دمق میزبان دو تن از لاله های بهشتی بودند و با قلبی مملو از درد و دل های عاشقانه با چشمانی اشک آلود فرزندان روح الله را به خاک هدیه کردند.

با تلالو نور خورشید بانوی کهنسال سر شکر از سجده آغشته به گل های یاس و سپید که عطر آن در ایوان خانه پیچیده، برداشت و تسبیح گویان خود را برای بدرقه شهدای گمنام آماده کرد.

بی اختیار بیاد فرزندش افتاد که سال ها پیش از زیر قرآن او را برای دفاع از میهن بدرقه کرد و به امید بازگشت آن ظرفی پر از آب پشت سرش بر زمین جاری کرد.

به عکس زیبای فرزندش که سربند یا زهرا (س) بر روی قاب عکس آن قرار داده خیره می شود و می گوید همه شهدا فرزندان من هستند و آنها نیز همانند پسرم برایم عزیزند.

چادر سیاه را بر سر کرده و عکس فرزند شهیدش را با دو دست آرام در آغوش می کشد گویا اتفاقی در حال رخ دادن است که برای رفتن از خانه عجله دارد.

میدان و خیابان های دمق در نخستین ساعات سیزدهمین روز از اسفند ماه مملو از افرادی است که بی توجه به سردی هوا بیقرار با چشمانی منتظر قسمتی از جاده را به نظاره نشسته اند.

میهمانان آسمانی، سوار بر مرکب عشق با بدرقه خیل عظیمی از شیفتگان از میدان امام خمینی (ره) وارد شهر دمق شدند و افرادی که در خیابان انقلاب منتظر ورود شهدای گمنام بودند بیقرار از این دیدار شادی و غم بر چهره شان سایه انداخت.

در این میان مادران و پدران کهنسال که داغ فرزند شهید شان برایشان تازه شده بود کاروان حامل شهدای گمنام را با در دست داشتن تمثال امام راحل و فرزند شهید شان همراهی می کردند.

گروهی از مادران و بستگان شهدا در یادمان شهید گمنام سفره عقد پهن کرده بودند و بر دستان میهمانان لاله ها حنا می گذاشتند تا با قلبی شاداب فرزندان ایران زمین را تا درب فردوس برین بدرقه کنند.

همرزمان و رزمندگان دفاع مقدس که از قافله شهادت عقب مانده بودند نیز به درد دل با شهدای گمنام پرداخته و اعلام کردند که تا جان در بدن دارند در خط ولی فقیه راه شهدا و آرمان هایشان را می پیمایند.

پیکر پاک این دو شهید 17 و 25 ساله دفاع مقدس پس از گذر از 29 روستای شهرستان رزن امروز چهارشنبه در پارک ملت شهر دمق تدفین و این پارک به عنوان بوستان شهدای گمنام تغییر نام یافت.

استان همدان هشت هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار