'پلاک پلاک ' برای حفظ اراضی ملی در اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از اجرای طرح 'پلاک به پلاک' به منظور احقاق حقوق دولت و حفاظت بهینه از اراضی ملی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 15 October 2015
شهامت هدایت روز پنجشنبه گفت: حفظ، توسعه، اصلاح، احیا و بهره برداری درست و اصولی از جنگل ها و مراتع جزو وظایف این مجموعه و پیش نیاز آن اجرای طرح تفکیک انفال و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی است.
وی افزود: منابع طبیعی تجدید شونده به عنوان منابع پایه و حیات بخش سوای اهمیت اقتصادی ضامن پایداری آب و خاک، هوای سالم و پشتوانه مطمئنی برای حفظ و توسعه کشاورزی محسوب می شود که حفاظت از آنها با اجرای طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات اشخاص ممکن می شود.
او بیان کرد: بیشترین اختلاف منابع طبیعی با مردم مشخص نبودن حدود زمین های کشاورزی نسق دار است که با اجرای این طرح بسیاری از این مشکلات برطرف خواهد شد.
هدایت به اجرای طرح مدیریت یکپارچه منابع طبیعی در حوزه درویش چایی سرعین اشاره کرد و گفت: اجرای طرح مدیریت جامع در این حوزه موجب حفظ تنوع زیستی، بهبود معیشت مردم محلی، کاهش فرسایش و رسوب و جلوگیری از بروز سیلاب می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل، وی همچنین کاهش اثرهای خشکسالی، افزایش بهره وری در منابع طبیعی، افزایش منابع آب قابل استفاده و کم شدن اثر تغییرات اقلیمی را از دیگر مزیت های اجرای این طرح عنوان کرد.
یک میلیون و 700 هزار هکتار (بیش از 60 درصد) مساحت استان اردبیل را جنگل ها و مراتع تشکیل می دهند. از پنج رویشگاه مهم کشور سه رویشگاه شامل خزری، ارسباران و ایرانی- تورانی در این استان جای گرفته است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار